site stats

vineri, 27 noiembrie 2009

PSD este problema. Punct.

Motto:
Nu cei sanatosi au nevoie de doctor, ci aceia bolnavi...

Pana pe 22 noiembrie totul era clar. Stiam cu cine trebuie sa votez. Stiam si de ce. Singurul lucru pentru care ma agitam era sa conving pe unul sau pe altul sa mearga la vot. Si eventual sa ii conving ca cea mai buna optiune este Crin Antonescu.

M-am certat atunci cu cativa blogger-i pentru ca de fiecare data cand ii indemnam sa nu voteze cu un candidat ce nu are sanse imi radeau in nas. Ba ca ei vor sa protesteze, ba ca ala e ateu si de aceea il voteaza. Minunate motive. Si tot in nas imi radeau cand le puneam in balanta posibilitatea unui tur doi cu Basescu si Geoana.

Am avut dreptate. Si acum dam din colt in colt. Eu? Am luat-o de la capat dupa ce am cantarit doua zile care sunt posibilitatile. Acum sunt acuzat de lipsa de pragmatism...

Cand am primit
rezultatele preliminare, numite tehnic si exit poll, le-am primit. Direct peste ochi. Sau peste cap sau dupa ceva oricum.... Eu ca eu, dar jumatatea mea, care a si muncit la campania lui Crin efectiv zi si noapte era devastata... Ma intreba daca se mai poate schimba ceva... I-am raspuns de cateva ori in graba ca la scorul acela slabe sanse...

Acum stiu ca a facut parte din echipa cea mai tare. Rezulatatele de sector, unde Crin Antonescu a fost pe locul unu au dovedit asta. Ce folos? Daca ar fi gandit mai multi la fel poate astazi nu ne aflam in aceasta situatie. Mi-am facut calcule si mi-am dorit din tot sufletul sa nu fie Geoana cu Basescu inainte de 22 noiembrie. Dar temerile mele s-au adeverit. Din nefericire.

Desigur nu pot spune exact cine va castiga alegerile in turul al doilea. Datele mele se rezuma la localitatile urbane, unde toate par sa il indice pe Basescu invingator.

Mie imi convine acest rezultat, cu Basescu presedinte, din toate punctele de vedere. Si daca nu ati inchis fereastra pana acum le voi enumera:

1. PNL a savarsit o greseala tactica sustinandu-l pe Mircea Geoana pentru ca:
- pune PSD in pozitia favorabila de a termina pentru multa vreme opozitia din ultimele doua partide puternice (PNL si PD-L), ceea ce si este probabil sa se intample avand in vedere parcursul PSD din ultimii 20 de ani.
- pierde electorat masiv, pierzand teren in fata PSD pentru alegerile urmatoare

2. Daca PNL nu ar fi decis sa sustina candidatul PSD in turul al doilea de scrutin, pastrand distanta, ar fi beneficiat direct din lupta PDL - PSD, la urmatoarele alegeri, pastrandu-si electoratul si castigand din erodarea credibilitatii celorlalte doua.

3. Daca va castiga Basescu, iar liberalii nu l-ar sustine pe Geoana, PNL si PSD ar fi in opozitie, ceea ce ar atrage dupa sine trei consecinte majore si avantajoase pentru PNL din punctul meu de vedere:
- Opozitia nu este in pericol de a fi desfiintata (spre deosebire de cazul in care PSD si Mircea Geoana ar castiga). Asta este un bau-bau comunist. ma mir ca mai tine. PNL si PSD raman formatiuni politice puternice care vor fi mereu in spinarea PD-L
- PDL si Basescu isi vor rupe rapid dintii in urmatorul mandat prin erodarea credibilitatii ceea ce poate duce chiar si la alegeri anticipate.
- PNL ar pleca la urmatoarele alegeri, avand chiar un avantaj in fata PSD, fiindca ar castiga mult din electoratul pierdut de Basescu si chiar PSD.


Inca o data repet acum de ce mi se pare mai periculos sa votam PSD:
a). Daca acum castiga Geoana, PD-L este ostracizat din oficiu. Asta este clar. Problema este ca si PNL iese slabit din toata tevatura asta pentru ca pierde din electoratul sau, care este nemultumit de "pactul cu diavolul". Si ar pierde electorat la greu.

b). Situatia aceasta va da posibilitatea masinariei PSD sa isi faca de cap. Pentru ca au resurse si stiu si cum se face treaba. Sunt un partid extrem de disciplinat si asta ii face extrem de periculosi!

Nu sunt clarvazator. Dar stiu sigur ca in primele sase luni orice coalitie in care este implicat PSD cade. Si va fi scandal. Iarasi. Din nou. Again...

Pentru ca adevarat problema este PSD!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: