site stats

luni, 21 decembrie 2009

MARKETINGUL REZOLVA ROMANIA. THAT`S FUNNY.















Imi place nespus de mult cand oamenii se desconspira in cadrul unei batalii a ideilor. Prin tot soiul de prostioare. De cele mai multe ori, de vina este orbirea provocata de propriul lor ego. Lasa garda jos.


Nimic de zis. Am si eu o vina. Am aplicat mereu o teorie, desoperita personal, empiric: "Fa pe prostul ca sa se relaxeze interlocutorul".

Si uite asa am primit vesti de la pagina de Facebook pe care am parasit-o pentru ca am fost cenzurat. Ca o paranteza, oamenii, au incercat sa ma intoarca din drum. Lor le face cinste acest lucru iar pe mine ma onoreaza. Jos palaria.

Dar in cadrul unei discutii pe chat-ul Facebook, azi dimineata pe la patru, mi-am dat seama ca la celalalt terminal sta un vanzator de meserie. Nu intelegeti un tarabagiu. Nu. Un om care a studiat marketingul in stil capitalist/corporatist. Chiar i-am si atras atentia ca pune problema "vanzatoreste".

Acum nu e nimic rau in treaba acesta. E o meserie super frumoasa. Trebuie sa ai cunostinte economice si de psihologie in principal si o gramada de aptitudini in subsidiar. Chiar trebuie sa fii un fin psiholog. De unde sa fi stiut omul ca eu asta am facut timp de peste 12 ani?!! Simplu: eu l-am avertizat! Asa ca insistenta cu care s-a grabit a ma pune in coltul ringului pentru ca el sa isi poata face jocul de glezne si sa poata boxa in voie m-a pus intr-o pozitie care imi place. O batalie de idei in care am avantajul de a sti cam ce gandeste adversarul.

Nice try... Ma refer la incercarea omului de a ma pune la colt. Sau la punct. A savarsit o greseala comuna, noua romanilor... A crezut ca numai el. Dar se iarta. Si eu sunt roman. Numai dupa tata...

Dimineata i-am atras atentia asupra faptului ca discursul lui seamana cu cel al unui trainer de vanzari. Ar fi trebuit sa se prinda. Macar atata lucru ar fi trebuit sa ii dea de gandit...

Ce nu stia el? Faptul ca am urmat cursurile Facultatii de Stiinte Economice - sectia MARKETING - a Universitatii din Timisoara. Timp de peste 12 ani am lucrat in vanzari si marketing... :))) Ghinionul lui. El a cerut-o. Insistent. Adica imi explica prin comentarii cum este cu revolutiile de catifea.

Si, pentru ca sa ma simt, a postat un o inregistrare a unei piese pe care o cant, pe Facebook, iar in comentariile din subsolul unui articol scris de mine, a pus o cratima dupa numele sau si a scris: FIRMA DE MARKETING. Ca sa stie tot norodu`. Adica: subsemnatul-menestrel. Daaar! El-marketer. M-a umflat rasul. Nu mai aveam inspiratie in aceasta seara. Da` uite ca vine. Din senin...


Sa revenim la oile noastre... Propunerile omului si ale grupuletului sau sunt idei dragute dar nu sunt fezabile atat vreme cat nu tin cont de realitate romaneasca la nivel micro si macro... ii suspectez si de oaresce oportunism...

Intr-un evident efort de a contracara mesajul meu de adio, omul a luat-o din nou ca la vanzarea de asigurari de viata. Si a insinuat ca nu prea stiu eu ce e aceea o "revolutie de catifea" si ca nu inteleg ce vor si cum vor ei sa schimbe lumea. Iar m-a umflat rasul. Pai am fost contemporan cu revolutiile de catifea din Europa de Est. Si nu eram in scutece... Deja trecusem de prima tigara si de prima femeie.


Aceste "revolutii", numite de catifea, au avut loc intr-un anumit context geo-politico-economic, fiind favorizate de perestroika lui Gorbaciov, cand URSS era sleita economic, Europa crestea in unitate, in timp ce America era sus de tot pe creasta valului...

Romania se deosebeste fundamental, de restul evenimentelor ce au avut loc in Europa de Est a anului 1989 tocmai prin violenta cu care a avut loc schimbarea. In general toate revolutiile au cam mustit de violenta. Romania din nefericire nu a facut exceptie. De aceea au si fost denumite evenimentele din acea perioada "revolutii de catifea". Este un nickname. Atat doar ca la noi nu a fost o revolutie. Decat, POATE, pana pe 22 decembrie. Din seara lui 22 decembrie, oamenii care au pus mana atunci pe putere, au folosit evenimentele pentru a da o LOVITURA DE STAT.

Au facut-o la modul cel mai violent cu putinta. Tocmai de aceea cei mai multi morti, au fost macelariti DUPA 22 decembrie 1989. Criminalii lor au complotat ani de zile ca sa il detroneze pe Ceausescu si Securitatea, care controla si in chiloti 22 de milioane de romani... Au experienta de zeci de ani in domeniul crearii si folosirii maselor de manevra. Au stat la masa cu Ceausescu, dupa care l-au lichidat fara sa stea pe ganduri.

De aceea spun ca ideile grupuletului in cauza sunt doar atat: niste idei dragute, si cu tot respectul, extrem de naive. Este bine sa stii EXACT cu cine te confrunti... Suntem multi cei care stim ca organizatorii luptelor ARMATE din decembrie 1989 lucreaza extrem de galagios. O galagie bine organizata. Cu un scop bine definit.

In 1989 au diparut 250 de AK47. Au mai fost furate vreo 50 anul acesta de la o unitate militara din Ciorogarla. Are careva dintre voi idee ce pot face 250 de oameni bine pregatiti pentru razboiul de gherila urbana?
Oamenii astia sunt infiltrati peste tot. Fara sa ii anihilezi pe ei nu poti obtine rezultate concrete. Uite ca am dat asta si in scris... Pentru a cata oara oare?

Cine crede ca oameni capabili de crima, cu sange rece, obisnuiti sa se joace cu puterea cum si cand vor ei, se vor lasa deposedati de toate avantajele stand cuminti si asteptand cu mainile intinse pentru a li se pune catusele sau pentru a fi trasi la raspundere, este cel putin naiv... Si nu va rezolva nimic. Niciodata. Asa este si prietenul meu. Cu firma lui de marketing cu tot!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: