site stats

sâmbătă, 17 aprilie 2010

TIGANUL? UN MIT ARTIFICIAL...

















Aud mereu de o vreme incoace despre cat de plin de talente tiganul... Stiu si eu?!! Este un mit dupa parerea mea... Mi se pare ca la tigani este vorba mai mult traditie si lipsa educatiei decat de talente innascute... Tiganului ii este mai usor sa puna puradelul sa invete un instrument decat sa il trimita la scoala... Costa mai putin bani si i-a pus o paine in mana de la o varsta frageda...

Prin comparatie stiu o comunitate romaneasca in care copiii sunt trimisi in masa la licee de muzica si la conservator mai apoi... O comunitate unde veti gasi o pepiniera extraordinara de talente muzicale... Talente educate si trecute prin sita scolii pentru rafinare... Faptul ca membrii bisericilor nou-testamentare nu se manifesta atat de zgomotos si amenintator tine doar de bunul simt izvorat din educatie si credinta...

Aud de cativa ani buni incoace, pe la toate colturile, ca tiganii sunt "cei mai smecheri" in toate... Dar de fapt la ce sunt cei mai buni? La lautarie? Manele? Unii vor zice: Ion Voicu... Mda... Doar o floare in toata mitologia?!! De fapt ce ni se insinueaza? Ca tiganii sunt mai buni ca romanii?!! De unde atata agresivitate si tupeu? Si cum de se vorbeste despre "discrimanarea tiganilor" in acelasi timp?!!

Aud mereu tiganimea laudandu-se ca natia lor este mai isteata... Pai... nu e!!! Este vorba doar de nesimtirea izvorata din lipsa educatiei si care, ultimativ, duce la tupeul acela nesimtit care ii face sa para asa, mai descurcareti... Am spus si o voi mai spune: nesimtirea foloseste exact bunul nostru simt... Apoi, in lipsa unei educatii corespunzatoare, respectul fata de lege dispare, lasand loc doar cutumelor...

Faptul ca tiganii au trecut de la gainarii la furtul de mari proportii prin legaturi directe cu reprezentanti ai statului ar trebui sa ne trimita imediat cu gandul in doua directii... Prima ar fi aceea ca nu ar putea face nimic daca legea s-ar aplica ferm si in al doilea rand ar trebui sa ne intrebam de ce natie sunt cei care intra in cardasie cu ei sau ce mama naibii de educatie au de fapt daca sunt romani...

Prin comparatie, stiu ca eu, ca si multi alti romani de bun simt si catusi de putin educati, nu imi voi permite nici macar sa ma bag inainte la ghiseul de la posta, daramite sa ma duc din usa in usa cersind mancare bani sau favoruri... Faptul ca astfel de oameni au ajuns sa faca averi tine doar de lipsa de fermitate in aplicarea legii si de falimentul catre care Romania este sistematic dusa din 1989 incoace... Si din nou imi amintesc ca Ion Iliescu este fiul unei tiganci caldararese.. Si din nou ma intreb: sa fie asta o coincidenta?!!

Am asistat la manelizarea Romaniei si impamantenirea unor obiceiuri de satra printre romani... Dar asta nu inseamna ca tiganul este mai istet... Sau mai talentat... Este pur si simplu o campanie agresiva... Daca incepi sa o privesti asa. Realizezi ca este extrem de bine organizata la toate nivelurile... Si, culmea, de cand romanii au inceput sa sesizeze aceste lucruri, promovarea "talentelor" tiganesti a devenit si mai agresiva...

Nu mai poti da pe nici un canal TV romanesc fara sa te trezesti cu mari tarafuri de lautari sau cu manelisti, desi este clar ca de multa vreme MANEAUA INCEPE SA NU MAI FIE (in sfarsit!!!) LA MODA... De ani buni incoace seriale intregi de televiziune trateaza"talentele" tiganilor... In timpul acesta Romania da din ce in ce mai putine valori la nivel mondial... Deci este vorba de mari talente tiganesti sau de coborarea stachetei valorii in Romania pentru ca tiganul sa PARA mai talentat?

Nu credeti? Ganditi-va doar la sport si la muzica... Nu mai vorbesc de pictura, sculptura, cercetare, literatura si alte cele, unde tiganii nici nu se gandesc sa intre pentru ca traiul e nesigur si plin de sacrificii in numele artei, sau munca in numele stiintei... Asa ca vreau sa fiu scutit de mitul tiganului mai talentat decat restul lumii... Este o minciuna...

Insa fiind atat de agresiv promovata ideea ca tiganul este cel mai talentat din lume, desi acesta este un fals grosolan, ma intreb cine si cu ce scop o face... Cea mai crunta intrebare este in toata aceasta chestiune: cine pe cine discrimineaza... Si lovitura finala este data de intrebarea mea favorita: DE CE este tolerata aceasta agresivitate la nivelul unui stat care ar trebui sa ne reprezinte?!!

Un avertisment de final... Nu m-am nascut rasist... Nici nu sunt, nici nu vreau sa devin... Dar daca trebuie...

Un comentariu:

  1. Te salut!
    Cu totul de acord cu aceste opinii. Cred ca era cazul chiar de mai multa vehementa. Era absolut justificata!...
    Am scris si eu ceva pe blogul meu, cu putin timp in urma, pe exact aceeasi tema. Daca vrei sa citesti, gasesti la http://amedeoene.blogspot.com/2010/04/de-ce-nu-am-sarbatorit-ziua.html
    Am sa te mai citesc, iti voi urmari blogul.
    Iti urez spor la scris si inspiratie.
    Numai bine.
    Respect.
    Amedeo Ene.

    RăspundețiȘtergere

Eu cred ca: