site stats

luni, 31 mai 2010

BORDURI SI CADOURI...












Ieri mi s-au facut mai multe surprize. Am sa mentionez ca au fost placute, pentru ca surprizele sunt si ele de doua feluri... Imi plac surprizele de genul asta... Inainte de toate am primit cadou o carte... De multa vreme nu am mai primit o carte in dar... Si nu orice carte ci una despre AC/DC!!!

Din prefata cartea se anunta a fi deja ceea ce imi doream... O biografie completa si pertinenta nu numai cronologic ci si din punct de vedere al disectiei muzicii baietilor... Am sa citez doar doua pasaje care mie imi par extrem de importante mai ales pentru muzicienii nostrii autohtoni...

"Din prima zi esenta a reprezentat-o legatura muzicala aproape paranormala dintre Malcom si Angus, tenacitatea lor, increderea in sine si simtul ritmului si al balansului, de o precizie elvetiana." Pe la noi, Meoritza a invatat oamenii sa fie in cat mai multe proiecte ca sa iasa banu`...

Doar doua trei fraze mai incolo am gasit o fraza ce deja imi este favorita: " ... pauza - fantele de respiratie daca vreti - dintre acele acorduri este aceea care a devenit trasatura lor definitorie.

Asa cum Steve Marriott de la The Small Faces si Humble Pie i-a spus candva chitaristului Chris Turner, ulterior component al trupei Rose Tattoo: "Pauzele sunt cele care te dau pe spate.""

Aceste ultime cuvinte le-am mai auzit spuse in alt mod de catre un pianist, pe care l-am cunoscut cand cantam in Frankfurt, si care a avut ocazia sa cante cu B.B. King... Spunea ca atunci cand l-a cunoscut pe marele blues-man, B.B. King i-a spus: "Arata-mi ce poti sa nu faci"...

Pe masura ce citesc cartea hotararea de a nu permite nimanui sa mai conteste suprematia AC/DC in muzica rock devine tot mai puternica... Oricum, daca va uitati cu atentie la ceea ce scrie pe carte, adica "Totul despre cea mai mare trupa rock din lume" osa intelegeti ca pana si criticii de muzica si biografii sunt de acord cu asta... Timp de 36 de ani au cazut trupe la stanga si la dreapta lor, asa cum spun autorii cartii... Ei si-au continuat drumul si au facut asta cu succes...

Cum spuneam surprizele au fost mai multe... A doua surpriza a fost sa primesc fotografiile de la Constanta putin prelucrate de bunul meu prieten Cristi, coleg de suferinta si controverse pe blogul nostru comun, "Mahmuri..."

Si mi-am amintit de ziua aceea splendida de duminica in care am vazut si Cheile Dobrogei, si marea la Corbu... Faina zi... Si mi se face iarasi dor sa plec intr-acolo... S-ar putea ca de acum aceste plecari de weekend sa se rareasca de acum incolo... Si jumatate din mine regreta... dar asta e... Nu le poti avea in viata chiar pe toate...

Cartea am primit-o de la Radu, unul dintre elevii mei favoriti la chitara... Am avut ieri ore cu el... Imi amintesc cum mi-a studiat reactiile... Am plecat de la ei cu taximetrul catre casa... Taximetristul era un om mai nervos... Nu stiu daca asa era de obicei sau doar cand i-am dat adresa s-a enervat ca va merge mult in gol la intoarcere...

In orice caz, pe splai, putin inainte de targul de masini din Vitan odata il aud furios: "mama lor de jigodii! Ia uite dom`le astia iar au scos borduri si le schimba... Da ce aveau dom`le bordurile alea ca erau mari si solide?!!"... Initial, l-am tachinat pe om: "Pai astea se pun din banii dumneavoastra, ca eu nu mai platesc demult taxe la stat..."

A
sta l-a agitat si mai si, asa ca, pentru a mai calma atmosfera si pentru a va arata voua, l-am rugat sa opreasca pentru ca sa fac o fotografie... Aveam doar telefonul la mine, asa ca poza e cum e... Dar se vede clar, ce fac baietii... M-am iritat si eu... Frate, astia trebuie pusi dupa gratii... Obligatoriu. Nu se poate asa ceva... Atata sfidare si nesimtire... Atataescrocherie si furt din traiul nostru... Nu este admisibil asa ceva..

Mereu spun ca doar un set de legi clare si pedepse dure pentru incalcarea lor sunt solutia. Dar sa pui asa ceva in aplicare in Romania? Trebuie sa ai o mana de fier si nervi de otel... Ganditi-va numai cati oameni in jurul vostru vorbesc de "scheme" pentru facut bani?!! toate astea sunt gainarii... Afacerea este cu totul altceva...

In sfarsit... Acestea fiind zise ma voi bucura de o noua zi, si un nou inceput de saptamana... Sper sa faceti si voi acelasi lucru... Voi ramane o problema pe capul astora de isi bat joc de noi, dar am sa fac asta cu relaxare, ca sa fie mai usturator pentru ei, si mai putin stresant pentru mine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: