site stats

marți, 9 noiembrie 2010

ORICE ESTE POSIBIL!














A fost o vreme cand ascultam Maiden... Ai mei, bineinteles, erau oripilati... Nu intelegeau nimic... Dar mereu si mereu m-am intors la AC/DC... Rezonam cu muzica asta intr-un fel anume... Feeling. ritm si balans... Si peste toate rock`n`roll redus la esenta si cantat cu maxima forta...

Insa vremurile se schimba... Si am decis sa tin pasul cu ele... Acum doi ani cand m-am alaturat celor din Etajul 4 am tot spus ca sound-urile noi sunt esenta lucrurilor... Si totusi, dintr-un motiv ciudat si care mie imi scapa in Romania rock-ul bate pasul pe loc...

Am ramas ancorati in anii `80... Si parca ne este frica sa iesim din cusca ce ne-am construit-o... "Heavy-metalul este gunoi" spunea Malcom Young intr-un interviu... Se referea la introducerea vitezei in detrimentul feelig-ului si al balansului...

Exista insa o raza de speranta... Un firicel... Tinerii incearca sa aduca la suprafata ceea ce astazi inca este "underground" in Romania... Au insa trei mari obstacole: impotenta producatorilor, lipsa de viziune a managerilor si orientarea fara profesionalism a radiourilor...

Ar mai exista un obstacol... Care salasluieste genetic in romani... Lipsa de curaj, izvorata din mai multe lucruri... Este si materialismul exagerat si - de ce nu - chiar constienta ca lucrurile se fac doar pe jumate, superficial...

"Pentru cinci minute de muzica trebuie sa muncesti de iti sar mucii" imi spunea cineva... Chiar asa si este... Si trebuie sa ai incredere in tine... Increderea o capeti muncind in continuu si fiind pregatit sa intampini toate greutatile...

Am auzit de prea multe ori de la oameni tineri, muzicieni destul de buni cuvintele "si cat ne iese" atunci cand am incercat sa pun bazele unui proiect muzical... Si desi am incercat sa le explic mereu ca daca banii sunt pe locul unu muzica este pe locul doi, nu am reusit sa sparg mentalitatile gresite...

Intre timp am mai imbatranit si nu pot sa ma mai indrept catre muzoica celor tineri... As fi ridicol ca atitudine... De look nu mai vorbesc... Asa ca m-am reintors la radacinile mele... Apropos de radacini... In Romania, cand vine vorba de muzica, in general se aleg radacinile gresite...

Trebuie gasite sounduri noi... Trebuie explorat... Iar radiourile pot fi ocolite... Daca vrem cu adevarat sa ne scapam de flagelul manelist putem... Fiecare in parte poate... Ideea nu imi apartine... AC/DC a cucerit America nu prin radiouri ci aparitii live... Inainte de asta au batut toate barurile si cluburile din Australia intial, si mai apoi, din Marea Britanie si Europa...

Cu alte cuvinte publicul se castiga cantand live, pe scena cluburilor... Asta trebuie sa faca muzicienii tineri... Trebuie sa aibe acest elan si acel drive... Pentru ca sunt tineri... Altfel au imbatranit deja fara sa o stie...

Iar noi, ceilalti, amatori de muzica buna, trebuie sa ii sustinem... Pe cei care merita desigur... Sa mergem la concertele si sa invatam ca actul artistic trebuie PLATIT... Ne place noua romanilor prea mult intrarea gratuita si atarnatul la o bere in timp ce altii isi dau sufletul pe scena...

Daca as avea puterea sa ma fac auzit in masa asta as spune tuturor... Se poate! Se poate sa obligi radiourile sa te difuzeze... Se poate sa obligi managerii sa isi schimbe atitudinea... Si sigur se poate sa obligi casele de productie sa te ia in considerare... Pentru ca astia se uita inainte de toate la bani...

Dar noi trebuie sa ne lipim sufletul de actul artistic... Se poate... Nu imi spuneti ca nu se poate... Chiar si in vremuri de criza... Mai ales in astfel de vremuri trebuie sa transforma acel sentiment de "nu are rost" cu "orice este posibil!"...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: