site stats

vineri, 3 iunie 2011

TRISORUL















Este cea mai des raspandita forma de viata bipeda din Univers... Vorbeste articulat si cursiv, si cand interesele-i proprii o impun va avea limba plina de miere, si doar urechile ii vor stopa largimea zambetului...

In termeni populari mai este denumit si "curva de om", "gunoi", "cocalar" etc... Il vei intalni peste tot dand din coate si facand orice ca sa iasa in evidenta, chiar daca putinul bagaj intelectual si moralitatea cu care este dotat nu il recomanda pe deplin...

Uneori poate avea si un dram de talent dar acesta este din nefericire complet acoperit de caracterul infect pe care a ales sa il imbratiseze. Spiritul de fair-play si recunoasterea meritelor celor din jurul sau ii sunt notiuni complet straine; singurul lucru care conteaza este el...

Chiar daca pozitia bipeda si vorbitul articulat il recomanda a fi uman, precautie maxima... Animalul iese la iveala, fara preavize, oricand nu-i faci pe plac sau nu mai are nimic de castigat de pe urma ta... El poate fi chiar cel care pana mai ieri, iti ranjea, te batea prieteneste pe umar si iti spunea "prietene"...

Eu am sa ii denumesc aici trisori... Nu ma deranjeaza decat uneori, si, de fapt, mi-e mai mult mila de ei... Nu sunt niciodata fericiti si mereu ii macina cancerul ce il poarta in locul unde ar trebui sa fie o inima... Cea mai mare tragedie a unor astfel de vietati este ca se triseaza pe sine... Trec prin viata trisand pe unul si pe altul, ajung uneori, mai des decat ar trebui, sa-si atinga scopurile dar de fapt au dat la troc propria lor liniste...

Atentie deci intotdeauna: cand simti ca zambetul e de plastic, alunga-i de langa tine, si astfel vei avea o viata mai linistita... Chiar daca putin mai linistita e oricum ceva... Eu am decis de ceva vreme ca este mai bine sa lasam in mana lui Dumnezeu dreptatea... Prea multa energie cheltuim pe prea multi nevolnici... Si rasa asta nu piere!!!

2 comentarii:

  1. Am ramas fara de cuvinte. L-am citit si recitit de multe ori!
    cat de bine si de direct sunt aceste randuri ale Dvs!... Si cat de mult au forta de a exprima ADEVARUL, cel ce nu iese la iveala asa, ci intotdeauna, in constiintele "emanatilor" este reinterpretat...

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitări!

    Genialitatea o recunoaştem atunci când, citind ce au scris alţii, regăsim idei şi sentimente pe care le aveam în noi, dar nu reuşeam să le conştientizăm (henide)ori nu reuşeam să le exprimăm aşa frumos niciodată. (cf. Otto Weininger)

    O să preiau şi eu articolul, dacă permiţi. :)

    Articolul mi-a adus aminte de un psalm care îi plăcea mult Părintelui Teofil şi pe care o să îl redau mai jos. Scuze pentru dimensiunea mesajului.

    Mila şi judecata Ta voi cânta ţie, Doamne.
    Cânta-voi şi voi merge, cu pricepere, în cale fără prihană. Când vei veni la mine?
    Umblat-am întru nerăutatea inimii mele, în casa mea.
    N-am pus înaintea ochilor mei lucru nelegiuit; pe călcătorii de lege i-am urât.
    Nu s-a lipit de mine inima îndărătnică; pe cel rău, care se depărta de mine, nu l-am cunoscut.
    Pe cel ce clevetea în ascuns pe vecinul său, pe acela l-am izgonit.
    Cu cel mândru cu ochiul şi nesăţios cu inima, cu acela n-am mâncat.
    Ochii mei sunt peste credincioşii pământului, ca să şadă ei împreună cu mine. Cel ce umbla pe cale fără prihană, acela îmi slujea.
    Nu va locui în casa mea cel mândru; cel ce grăieşte nedreptăţi nu va sta înaintea ochilor mei.
    În dimineţi voi judeca pe toţi păcătoşii pământului, ca să nimicesc din cetatea Domnului pe toţi cei ce lucrează fărădelegea.

    Pentru a scăpa de trişorul din noi e bine să facem ce ne îndeamnă acest psalm înţelegând prin "păcătoşi" gândurile pe care le aduc dracii în noi, iar prin "cetatea Domnului" sufletul nostru.

    RăspundețiȘtergere

Eu cred ca: