site stats

miercuri, 28 decembrie 2011

SURAS PENTRU IGNORANTA

Imi place "An Englishman In New-York"... Sting nu este neaparat mereu preferatul meu, dar aceasta piesa imi spune mereu lucruri noi... Ieri, mergand asa, hai-hui cu masina, ca sa rezov probleme, in timp ce ma pierdusem oarecum prin labirintul stradal, ascultam exact aceasta melodie...

Si brusc, cuvintele "It takes a man to suffer ignorance and smile/Be yourself no matter what they say", mi-au bubuit in urechi, de parca le-as fi auzit pentru prima oara... Am tot stat si am gandit la aceste vorbe, cantate aproape suav si melancolic... Sunt si nu sunt de acord cu ele...

Sunt de acord in sensul in care ai nevoie de multa stapanire de sine cand in fata ta apare un urangutan ce vorbeste articulat, si care, simtind instinctiv ca ii esti superior, incepe sa se agite si sa te provoace in fel si chip...

Ma urasc ori de cate ori imi pierd stapanirea de sine in fata unor specimene... Insa, pe de alta parte, cred ca un suras in fata ignorantei ori va intarata animalul, ori il va face sa te urasca si mai tare... Pentru ca ignoranta nu are limite atunci cand este vorba de a apela la tupeu... Ignoranta izvoraste din mediocritate... Sau viceversa?!!

Oricum ar fi, ignorantul nu va putea niciodata sa admire sau sa iti recunoasca meritele... Ale lui realizari, oricat de insignifiante ar fi le va ridica la superlativ, in timp ce calitatile tale evidente le va arunca in derizoriu... Are si o metoda imbatabila de a face acest lucru, pentru ca el stapaneste bascalia ca nimeni altul...

Romanii, in general au adoptat acest stil bascalios chiar si atunci cand nu au nevoie de el, intrucat ii recomanda calitatile personale... Si multi nu realizeaza ca de fapt asta le aduce puncte in minus la valoarea generala... Poate ca sunt eu prea serios... De fapt nu mi-am propus niciodata sa fiu un as in manevrarea glumelor de prost gust facute pe seama unei persoane. Pentru ca nu am avut niciodata nevoie...

De aceea, de cele mai multe ori, nici macar nu stiu cum sa ripostez. Si cand incerc sa o fac, daca incerc, nu imi iese... Si, de obicei, ma irit, spre deliciul provocatorului... Am inceput sa invat, si trebuie sa recunosc faptul ca imi este greu, am inceput sa invat sa zambesc intelegator... Fiecare da ce are, nu?

"An Englishman In New-York¨? Buna piesa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: