site stats

marți, 29 mai 2012

TENACITATE...













Lucrez la ceva. Ma refer la scris desigur. Va dura ceva mai multa vreme, caci am decis sa schimb cateva lucruri in viata mea. Din nou. Schimbarea e grea. Mai ales cand esti singur undeva aiurea prin lumea asta nebuna... Norocul meu a fost sprijinul acordat de familie, altfel nu stiu cum as fi razbit pana aici in ultimele doua luni.

Romania te invata ca sacrificiile nu merita a fi facute, intrucat nu obtii nimic suplimentar sau ca nu primesti o rasplata pe masura sacrificiului. Si de aceea, la fel ca multi alti romani pribegi prin lume, cautand odihna normalului ce iti este refuzata acasa, am ales instinctiv calea minimei rezistente si a compromisului pe care il urasc atat de mult.

Insa atunci cand esti constient de propria valoare, atat cat este ea, trebuie sa purcezi la incordare. Pentru ca daca tu nu o faci, un altul, cel mai adesea mai necalificat decat tine iti va lua locul. Nesimtirea si tupeul inving doar din cauza lipsei de tenacitate a celui binecrescut. Nu trebuie niciodata sa imi fie rusine ca sunt tenace in fata agresivitatii nesimtirii. Pot fi tenace si de bun simt in acelasi timp...

In primul rand am invatat sa spun "NU" atunci cand ceva nu imi place sau nu imi convine. In al doilea rand am invatat sa spun oamenilor in fata ce cred, nu inainte insa de a fi extrem de rabdator cu ei, intrucat stiu ca nici eu nu sunt perfect...

Mai apoi, mi-am reamintit ca atunci cand imi sunt contestate ideile, sau minimalizate realizarile, trebuie sa reactionez imediat. Cu tenacitate si bun simt desigur, dar ferm pana aproape de punctul unde fermitatea se confunda cu brutalitatea duritatii...

Va sfatuiesc pe toti sa faceti la fel. Sa fiti cinstiti inainte de toate cu voi insiva. Sa fiti corecti atunci cand evaluati alte persoane si faceti comparatia cu voi insiva, chiar si atunci cand comparatia nu va este favorabila si sa rectionati intotdeauna cand nesimtirea celui mai putin calificat decat voi incearca sa va dea la o parte cu coatele.

Tenacitate. Acesta este cuvantul. Tenacitate. Este un efort ce in Romania am uitat sa il facem, lasand nesimtirea si tupeul sa ne inece... Insa acest cuvant, tenacitate poate repune apele in matca lor fireasca...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: