site stats

duminică, 10 iunie 2012

PREDICA DE DUMINICA













Multi confunda amarnic religia cu credinta... Religia fara credinta nu are nici o valoare fiind doar un mecanism instinctual, generat de mosteniri, traditii, cutume si dogme... Am intalnit chiar eu oameni care, desi cred ca sunt crestini, si care stau in rugaciune, au inima neagra de gelozie si rautate, chiar daca ascund toate acestea mereu dupa un suras perfid si o voce molcoma... Toate acestea se vor intoarce impotriva lor ca un bumerang... Pentru ca Dumnezeu a oranduit astfel lucrurile incat nimic nu se pierde, nimic nu se castiga. Totul se transforma...


Psalmii 109
1. (Catre mai marele cantaretilor. Un psalm al lui David.) Dumnezeul laudei mele, nu tacea!
2. Caci potrivnicii au deschis impotriva mea o gura rea si inselatoare, imi vorbesc cu o limba mincinoasa,
3. ma inconjoara cu cuvantari pline de ura si se razboiesc cu mine fara temei.
4. Pe cand eu ii iubesc, ei imi sunt potrivnici; dar eu alerg la rugaciune.
5. Ei imi intorc rau pentru bine, si ura, pentru dragostea mea.
6. Pe vrajmasul meu pune-l sub stapanirea unui om rau, si un paras sa stea la dreapta lui!
7. Cand va fi judecat, sa fie gasit vinovat, si rugaciunea lui sa treaca drept un pacat!
8. Putine sa-i fie zilele la numar, si slujba sa i-o ia altul!
9. Sa-i ramana copiii orfani, si nevasta sa, vaduva!
10. Copiii lui sa umble fara niciun capatai si sa cerseasca, sa-si caute painea departe de locuinta lor daramata!
11. Cel ce l-a imprumutat sa-i puna mana pe tot ce are, si strainii sa-i jefuiasca rodul muncii lui!
12. Nimeni sa nu mai tina la el si nimeni sa n-aiba mila de orfanii lui!
13. Urmasii lui sa fie nimiciti si sa li se stinga numele in neamul urmator!
14. Nelegiuirea parintilor sai sa ramana ca aducere aminte inaintea Domnului si sa nu se stearga pacatul mamei lui!
15. Domnul sa-i aiba totdeauna inaintea ochilor, ca sa le stearga pomenirea de pe pamant,
16. pentru ca nu si-a adus aminte sa faca indurare, pentru ca a prigonit pe cel nenorocit si pe cel lipsit, pana acolo incat sa omoare pe omul cu inima zdrobita!
17. Ii placea blestemul: sa cada asupra lui! Nu-i placea binecuvantarea: sa se departeze de el!
18. Se imbraca cu blestemul cum se imbraca cu haina lui, ii patrunde ca apa inauntrul lui, ca untdelemnul, in oase!
19. De aceea, sa-i slujeasca de vesmant, ca sa se acopere, de cingatoare, cu care sa fie totdeauna incins!
20. Aceasta sa fie, din partea Domnului, plata vrajmasilor mei si a celor ce vorbesc cu rautate de mine!
21. Iar Tu, Doamne Dumnezeule, lucreaza pentru mine din pricina Numelui Tau, caci mare este bunatatea Ta; izbaveste-ma!
22. Sunt nenorocit si lipsit, si imi e ranita inima inauntrul meu.
23. Pier ca umbra gata sa treaca, sunt izgonit ca o lacusta.
24. Mi-au slabit genunchii de post si mi s-a sleit trupul de slabiciune.
25. Am ajuns de ocara lor; cand ma privesc, ei dau din cap.
26. Ajuta-mi, Doamne Dumnezeul meu! Scapa-ma prin bunatatea Ta!
27. Si sa stie ca mana Ta, ca Tu, Doamne, ai facut lucrul acesta!
28. Macar ca ei blestema, Tu binecuvanta; macar ca se ridica ei impotriva mea, vor fi infruntati, iar robul Tau se va bucura.
29. Potrivnicii mei sa se imbrace cu ocara, sa se acopere cu rusinea lor cum se acopera cu o manta!
30. Voi lauda foarte mult cu gura mea pe Domnul, Il voi mari in mijlocul multimii;
31. caci El sta la dreapta saracului, ca sa-l izbaveasca de cei ce-l osandesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: