site stats

sâmbătă, 1 decembrie 2012

PREDICA DE DUMINICA












Experientele personale sunt acelea care dau o putere incredibila chiar si atunci cand ceilalti nu cred sau cred ca esti nebun... Dar nu spunea apostolul oare ca noi crestinii suntem nebuni dupa Cristos?

Toti cei care ma cunosc cu adevarat ar trebui sa stie ca sunt incapatanat ca un catar, ca nu pot fi santajat si nici amenintat. Chiar si atunci cand este interesul meu sa fac ce mi se spune, daca incerci sa ma duci cu presul, daca ma santajezi sau daca ma ameninti vei avea surpriza sa constati ca refuz categoric...

Si nu sunt usor de impresionat. Am cunoscut oameni multi in viata, unii ridicol de puternici sau bogati, sau si una si alta, iar altii mai saraci decat am fost eu vreodata. Asa ca nimic nu ma impresioneaza... Insa puterea lui Dumnezeu intr-un om ar impresiona pe oricine nu-i asa? L-am cunoscut ieri pe David Falcus insa astazi am experimentat prin el puterea Duhului Sfant. Intercatiune fizica. Stiu ce am simtit, si inca mintea mea lumeasca vrea sa imi psuna ca am visat. Dar totul este inregistrat... Nu am visat nimic...

Ei bine astazi, 1 Decembrie 2012, am cunoscut puterea lui Dumnezeu ca si manifestare fizica imediata intr-un mod incredibil. De aceea de astazi inainte ravna mea pentru Cristos va fi si mai puternica. nu a fost o intamplare ceea ce s-a petrecut astazi, si nu este o intamplare traita de altcineva. Este o experienta proprie. Si nimeni nu o poate contrazice!!!


Faptele Apostolilor 2

1. In ziua Cincizecimii, erau toti impreuna in acelasi loc.

2. Deodata, a venit din cer un sunet ca vajaitul unui vant puternic si a umplut toata casa unde sedeau ei.

3. Niste limbi ca de foc au fost vazute impartindu-se printre ei si s-au asezat cate una pe fiecare din ei.

4. Si toti s-au umplut de Duh Sfant si au inceput sa vorbeasca in alte limbi, dupa cum le dadea Duhul sa vorbeasca.

5. Si se aflau atunci in Ierusalim iudei, oameni cucernici din toate neamurile care sunt sub cer.

6. Cand s-a auzit sunetul acela, multimea s-a adunat si a ramas incremenita; pentru ca fiecare ii auzea vorbind in limba lui.

7. Toti se mirau, se minunau si ziceau unii catre altii: "Toti acestia care vorbesc nu sunt galileeni?

8. Cum, dar, ii auzim vorbind fiecaruia din noi in limba noastra, in care ne-am nascut?

9. Parti, mezi, elamiti, locuitori din Mesopotamia, Iudeea, Capadocia, Pont, Asia,

10. Frigia, Pamfilia, Egipt, partile Libiei dinspre Cirena, oaspeti din Roma, iudei sau prozeliti,

11. cretani si arabi, ii auzim vorbind in limbile noastre lucrurile minunate ale lui Dumnezeu!"

12. Toti erau uimiti, nu stiau ce sa creada si ziceau unii catre altii: "Ce vrea sa zica aceasta?"

13. Dar altii isi bateau joc si ziceau: "Sunt plini de must!"

14. Atunci Petru s-a sculat in picioare, cu cei unsprezece, a ridicat glasul si le-a zis: "Barbati iudei si voi toti cei care locuiti in Ierusalim, sa stiti lucrul acesta si ascultati cuvintele mele!

15. Oamenii acestia nu sunt beti, cum va inchipuiti voi, caci nu este decat al treilea ceas din zi.

16. Ci aceasta este ce a fost spus prin prorocul Ioel:

17. "In zilele de pe urma, zice Dumnezeu, voi turna din Duhul Meu peste orice faptura; feciorii vostri si fetele voastre vor proroci, tinerii vostri vor avea vedenii, si batranii vostri vor visa vise!

18. Da, chiar si peste robii Mei si peste roabele Mele voi turna, in zilele acelea, din Duhul Meu si vor proroci.

19. Voi face sa se arate semne sus in cer si minuni jos pe pamant, sange, foc si un vartej de fum;

20. soarele se va preface in intuneric, si luna in sange, inainte ca sa vina ziua Domnului, ziua aceea mare si stralucita.

21. Atunci oricine va chema Numele Domnului va fi mantuit."

22. Barbati israeliti, ascultati cuvintele acestea! Pe Isus din Nazaret, Om adeverit de Dumnezeu inaintea voastra prin minunile, semnele si lucrarile pline de putere pe care le-a facut Dumnezeu prin El in mijlocul vostru, dupa cum bine stiti;

23. pe Omul acesta, dat in mainile voastre, dupa sfatul hotarat si dupa stiinta mai dinainte a lui Dumnezeu, voi L-ati rastignit si L-ati omorat prin mana celor faradelege.

24. Dar Dumnezeu L-a inviat, dezlegandu-I legaturile mortii, pentru ca nu era cu putinta sa fie tinut de ea.

25. Caci David zice despre El: "Eu aveam totdeauna pe Domnul inaintea mea, pentru ca El este la dreapta mea, ca sa nu ma clatin.

26. De aceea, mi se bucura inima si mi se inveseleste limba; chiar si trupul mi se va odihni in nadejde:

27. caci nu-mi vei lasa sufletul in Locuinta mortilor si nu vei ingadui ca sfantul Tau sa vada putrezirea.

28. Mi-ai facut cunoscut caile vietii si Ma vei umple de bucurie cu starea Ta de fata."

29. Cat despre patriarhul David, sa-mi fie ingaduit, fratilor, sa va spun fara sfiala ca a murit si a fost ingropat; si mormantul lui este in mijlocul nostru pana in ziua de azi.

30. Fiindca David era proroc si stia ca Dumnezeu ii fagaduise cu juramant ca va ridica pe unul din urmasii sai pe scaunul lui de domnie,

31. despre invierea lui Hristos a prorocit si a vorbit el, cand a zis ca sufletul Lui nu va fi lasat in Locuinta mortilor si trupul Lui nu va vedea putrezirea.

32. Dumnezeu a inviat pe acest Isus, si noi toti suntem martori ai Lui.

33. Si acum, odata ce S-a inaltat prin dreapta lui Dumnezeu si a primit de la Tatal fagaduinta Duhului Sfant, a turnat ce vedeti si auziti.

34. Caci David nu s-a suit in ceruri, ci el singur zice: "Domnul a zis Domnului meu: "Sezi la dreapta Mea,

35. pana ce voi pune pe vrajmasii Tai sub picioarele Tale."

36. Sa stie bine, dar, toata casa lui Israel, ca Dumnezeu a facut Domn si Hristos pe acest Isus pe care L-ati rastignit voi."

37. Dupa ce au auzit aceste cuvinte, ei au ramas strapunsi in inima si au zis lui Petru si celorlalti apostoli: "Fratilor, ce sa facem?"

38. "Pocaiti-va", le-a zis Petru, "si fiecare din voi sa fie botezat in Numele lui Isus Hristos, spre iertarea pacatelor voastre; apoi veti primi darul Sfantului Duh.

39. Caci fagaduinta aceasta este pentru voi, pentru copiii vostri si pentru toti cei ce sunt departe acum, in oricat de mare numar ii va chema Domnul Dumnezeul nostru."

40. Si, cu multe alte cuvinte, marturisea, ii indemna si zicea: "Mantuiti-va din mijlocul acestui neam ticalos."

41. Cei ce au primit propovaduirea lui au fost botezati; si, in ziua aceea, la numarul ucenicilor s-au adaugat aproape trei mii de suflete.

42. Ei staruiau in invatatura apostolilor, in legatura frateasca, in frangerea painii si in rugaciuni.

43. Fiecare era plin de frica, si prin apostoli se faceau multe minuni si semne.

44. Toti cei ce credeau erau impreuna la un loc si aveau toate de obste.

45. Isi vindeau ogoarele si averile, si banii ii imparteau intre toti, dupa nevoile fiecaruia.

46. Toti impreuna erau nelipsiti de la Templu in fiecare zi, frangeau painea acasa si luau hrana cu bucurie si curatie de inima.

47. Ei laudau pe Dumnezeu si erau placuti inaintea intregului norod. Si Domnul adauga in fiecare zi la numarul lor pe cei ce erau mantuiti.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: