site stats

duminică, 10 martie 2013

PREDICA DE DUMINICA













Nu am sa mint. Nu sunt perfect. Insa urmaresc cu inversunare perfectiunea, chiar daca stiu ca nu o voi atinge niciodata... Incerca sa imi explice cineva zilele trecute, in mod bascalios, ignorand aptitudinile si educatia mea, stergand in mod egoist experienta mea de viata pentru a.si impune punctul de vedere, ca Biblia este contrazisa de stiintele exacte... Asa sa fie? Si atunci cum de pot spune eu, un oarecare "X" ca daca tind la infinit chiar daca nu voi atinge perfectiunea voi ajunge mult mai departe decat daca as tinde catre "1" bunaoara... Un "1" mult mai usor de atins si deci foarte comod... eu il numesc "plafonare"... Si este placerea orbului care vede...

Nu sunt perfect. Si am avut multe certuri in ultima saptamana. Certuri de vorbe. Sunt dotat cu multe calitati. Una insa la care trebuie sa muncesc mereu este rabdarea. Am facut cale lunga, dar inca sunt prea patimas. Nu mi-e rusine sa fiu patimas cand este vorba de Cristos, insa stiu ca vorba blanda este semnul unui bun crestin... Si eu, pacatosul si nevolnicul, inca invat sa fiu bland cu aceia care, desi nu stiu nimic despre Dumnezeu Tatal, Fiul si Duhul Sfant, sau stiu cate ceva din auzite de la unii, care si ei, la randul lor, au opinii formate tot din auzite, indraznesc sa isi reverse pseudo-cunostintele asupra unui subiect pe care nu l-au studiat niciodata...

Nu am sa mint. Nu sunt perfect. Insa urmaresc cu inversunare perfectiunea, chiar daca stiu ca nu o voi atinge niciodata... Modelul perfectiunii exista. Are si un nume: ISUS CRISTOS. Prin El Dumnezeu ni s-a revelat in forma fizica. Si prin El ni s-a aratat cum trebuie sa fim si ca se poate... Citesc cuvintele lui Pavel, apostolul neamurilor, cel carea fost initial cel mai mare prigonitor al crestinilor pana sa i se arate Cristos pe drumul catre Damasc... Si ma uit la lume... Pe mine nu ma mira cat de bine a citit oamenii Pavel, insa pe multi dintre voi sper sa ii puna pe ganduri lucrul acesta... Eu voi continua sa cred intr-un Dumnezeu al vindecarii. Un Dumnezeu ce poate invinge chiar si moartea...

2 Timotei 3

1. Sa stii ca in zilele din urma vor fi vremuri grele.
2. Caci oamenii vor fi iubitori de sine, iubitori de bani, laudarosi, trufasi, hulitori, neascultatori de parinti, nemultumitori, fara evlavie,
3. fara dragoste fireasca, neinduplecati, clevetitori, neinfranati, neimblanziti, neiubitori de bine,
4. vanzatori, obraznici, ingamfati; iubitori mai mult de placeri decat iubitori de Dumnezeu;
5. avand doar o forma de evlavie, dar tagaduindu-i puterea. Departeaza-te de oamenii acestia.
6. Sunt printre ei unii care se vara prin case si momesc pe femeile usuratice, ingreuiate de pacate si framantate de felurite pofte,
7. care invata intotdeauna, si nu pot ajunge niciodata la deplina cunostinta a adevarului.
8. Dupa cum Iane si Iambre s-au impotrivit lui Moise, tot asa si oamenii acestia se impotrivesc adevarului, ca unii care sunt stricati la minte si osanditi in ce priveste credinta.
9. Dar nu vor mai inainta; caci nebunia lor va fi aratata tuturor, cum a fost aratata si a celor doi oameni.
10. Tu insa ai urmarit de aproape invatatura mea, purtarea mea, hotararea mea, credinta mea, indelunga mea rabdare, dragostea mea, rabdarea mea,
11. prigonirile si suferintele care au venit peste mine in Antiohia, in Iconia si in Listra. Stii ce prigoniri am rabdat; si totusi Domnul m-a izbavit din toate.
12. De altfel, toti cei ce voiesc sa traiasca cu evlavie in Hristos Isus vor fi prigoniti.
13. Dar oamenii rai si inselatori vor merge din rau in mai rau, vor amagi pe altii si se vor amagi si pe ei insisi.
14. Tu sa ramai in lucrurile pe care le-ai invatat si de care esti deplin incredintat, caci stii de la cine le-ai invatat;
15. din pruncie cunosti Sfintele Scripturi, care pot sa-ti dea intelepciunea care duce la mantuire, prin credinta in Hristos Isus.
16. Toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu si de folos ca sa invete, sa mustre, sa indrepte, sa dea intelepciune in neprihanire,
17. pentru ca omul lui Dumnezeu sa fie desavarsit si cu totul destoinic pentru orice lucrare buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: