site stats

vineri, 16 august 2013

16 AUGUST 1977...

O zi trista in istoria muziciii... La acea data o stire-soc facea inconjorul lumii: Elvis Presley ne parasise... Aveam 8 ani... Si atunci am aflat ca existase Elvis.... Astazi stiu ca el EXISTA... Si va fi mereu printre noi... Pentru mine descoperirea lui Elvis a fost un punct de inflexiune in viata: din acel moment am stiut ce vreau sa fac... Elvis mi-a pus muzica in sange. Si nici in ziua de azi nu ma pot dezlipi de cele doua elemente de baza ce compun impreuna genul rock: blues si country... Desigur, rock-ul a evoluat in diverse directii, si eu incerc sa nu raman un rocker batran... Dar pe Elvis nu ai cum sa il ocolesti... Si daca o faci, din punct de vedere muzical comiti o uriasa eroare... 

Va pun cateva momente din primul "unplugged" din istorie: '68 Comeback Special... A fost si primul show transmis pe satelit... Elvis a fost un deschizator de drumuri in mai multe sensuri decat multi cred ca stiu.... Am sa va atrag atentia asupra unor detalii... In primul rand modul in care poate sustine ceea ce canta cu chitara te duce cu gandul direct la un bluesman de culoare din sudul Statelor Unite... Doar ca Elvis nu era de culoare... In "Lawdy Miss Clawdy" se vede clar cum pe mana are elemente de vestimentatie ce sunt la moda inca si azi `printre rockeri... Continuati voi lista... 

In opinia mea Elvis a fost aici la apogeu, fiind intre perioada cu multe filme siropoase si perioada Vegas... Ar mai fi de subliniat imenistatea mostenirii lasate de Elvis, care apare si mai clar daca avem in vedere ca Elvis in mod clar a avut parte de un management necorespunzator.... Si totusi... Chiar si cu Tom Parker in postura de piatra de moara, Elvis este cel mai mare pop star al tuturor timpurilor... Ii aud pe multi vorbind despre studiile lor muzicale... Elvis nu a avut parte de asa ceva... La fel ca si mai tarziu Jimmy Hendrix, Elvis Presley a fost un imens talent. De aceea spun mereu ca talentul bate scoala...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: