site stats

sâmbătă, 5 mai 2012

15 MINUTE...

Cred ca v-am mai povestit despre "McFly", o trupa ce mi-a atras atentia intr-un film american... Ce m-a frapat imediat la ei a fost armonia vocala si soundul ce cumva imi dadeau impresia unei trupe The Beatles" cu sounduri si idei indie-rock... Super-trupa... In Romania se canta ca in anii '80 sau '90 si se asculta cam la fel... Desigur ma refer la muzica pop-rock... Metalul pare sa nu sufere de aceasta boala, desi in Marea Britanie si Statele Unite este deja privit de multa vreme cu circumspectie...

Nou stil de abordare vocala a pieselor, precum si ritmica acestora, puse pe folosirea unor progresii simple de acorduri deschise, si o inovatie conform careia basul ofera nu doar ritm ci si armonie, uneori chitara sustinand un singur acord in timp ce basistul schimba cromatica forman acordurile, este un lucru la care muzicienii romani ar trebui sa fie un pic atenti... 

Pot spune azi cu mana pe inima ca avem muzicieni buni. Nu avem de ce sa fim complexati din acest punct de vedere. ceea ce spun este ca ne lipseste doar orientarea muzicala spre nou. Noi romanii suntem in mod natural conservatori. Din fire. De aceea trebuie sa facem eforturi pentru a fi in pas cu ceea ce se intampla in Marea Britanbie si America. Pentru ca, din punct de vedere muzical, acolo se da ora exacta!!!

Imi place McFly... Si nu numai mie... Priviti marea de oameni de pe Wembley si luati aminte...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: