site stats

duminică, 4 iulie 2010

PREDICA DE DUMINICA














Tatuaje? Vrajitoare? Niscai medium-i ce cheama spiritele celor de dincolo? Vreau doar sa va starnesc curiozitatea si sa va fac sa cititi... Pardon, nu sa cititi... SA STUDIATI cu atentie versetele urmatoare...

Nu vi se pare ciudata cum fiecare aspect al vietii noastre este cuprins in aceasta carte? De aceea Bibliei i se mai spune "cuvant viu si lucrator"... Si tot asa, studiind veti intelege ce nivel de constiinta a existat in acele vremuri, ghidandu-va dupa cele scrise in versetele de mai jos...


LEVITICUL, cap. 19, versetele 11-37

"11. Sa nu furati si sa nu mintiti, nici sa nu va inselati unii pe altii.

12. Sa nu jurati stramb pe Numele Meu, caci ai necinsti astfel Numele Dumnezeului tau. Eu sunt Domnul.

13. Sa nu asupresti pe aproapele tau si sa nu storci nimic de la el prin sila. Sa nu opresti pana a doua zi plata celui tocmit cu ziua.

14. Sa nu vorbesti de rau pe un surd si sa nu pui inaintea unui orb nimic care sa-l poata face sa cada; ci sa te temi de Dumnezeul tau. Eu sunt Domnul.

15. Sa nu faceti nedreptate la judecata: sa nu cauti la fata saracului si sa nu partinesti pe nimeni din cei mari, ci sa judeci pe aproapele tau dupa dreptate.

16. Sa nu umbli cu barfe in poporul tau. Sa nu te ridici impotriva vietii aproapelui tau. Eu sunt Domnul.

17. Sa nu urasti pe fratele tau in inima ta; sa mustri pe aproapele tau, dar sa nu te incarci cu un pacat din pricina lui.

18. Sa nu te razbuni si sa nu tii necaz pe copiii poporului tau. Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti. Eu sunt Domnul.

19. Sa paziti legile mele. Sa nu impreunezi vite de doua soiuri deosebite; sa nu semeni in ogorul tau doua feluri de seminte; si sa nu porti o haina tesuta din doua feluri de fire.

20. Cand un om se va culca cu o femeie, roaba logodita cu un alt barbat, si ea n-a fost rascumparata de tot sau slobozita, sa fie pedepsiti amandoi, dar nu pedepsiti cu moartea, pentru ca ea nu era sloboda.

21. El sa aduca Domnului pentru vina lui, la usa Cortului intalnirii, un berbec ca jertfa pentru vina.

22. Preotul sa faca ispasire pentru el inaintea Domnului, pentru pacatul pe care l-a facut, cu berbecul adus ca jertfa pentru vina; si pacatul pe care l-a facut ii va fi iertat.

23. Cand veti intra in tara si veti sadi tot felul de pomi roditori, roadele lor sa le priviti ca netaiate imprejur; timp de trei ani sa fie netaiate imprejur pentru voi; sa nu mancati din ele.

24. In al patrulea an, toate roadele sa fie inchinate Domnului, spre lauda Lui.

25. In al cincilea an, sa mancati roadele, ca ele sa vi se inmulteasca din ce in ce mai mult: Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru.

26. Sa nu mancati nimic cu sange. Sa nu ghiciti dupa varcolaci, nici dupa nori.

27. Sa nu va taiati rotund colturile parului si sa nu-ti razi colturile barbii.

28. Sa nu va faceti taieturi in carne pentru un mort si sa nu va faceti slove sapate pe voi. Eu sunt Domnul.

29. Sa nu-ti necinstesti fata dand-o sa fie curva, pentru ca nu cumva tara sa ajunga un loc de curvie si sa se umple de faradelegi.

30. Sa paziti Sabatele Mele si sa cinstiti Locasul Meu cel Sfant. Eu sunt Domnul.

31. Sa nu va duceti la cei ce cheama duhurile mortilor, nici la vrajitori: sa nu-i intrebati, ca sa nu va spurcati cu ei. Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru.

32. Sa te scoli inaintea perilor albi si sa cinstesti pe batran. Sa te temi de Dumnezeul tau. Eu sunt Domnul.

33. Daca un strain vine sa locuiasca impreuna cu voi in tara voastra, sa nu-l asupriti.

34. Sa va purtati cu strainul care locuieste intre voi ca si cu un bastinas din mijlocul vostru; sa-l iubiti ca pe voi insiva, caci si voi ati fost straini in tara Egiptului. Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru.

35. Sa nu faceti nedreptate la judecata, nici in masurile de lungime, nici in greutati, nici in masurile de incapere.

36. Sa aveti cumpene drepte, greutati drepte, efe drepte si hine drepte. Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru care v-am scos din tara Egiptului.

37. Sa paziti toate legile Mele si toate poruncile Mele si sa le impliniti. Eu sunt Domnul."


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: