site stats

joi, 5 aprilie 2012

EFORTURI ENERGETICE
















Aici lumea se pregateste de sarbatoarea Pastelui... Ma intreb de ce o fi ajuns crestinatatea sa fie divizata de detalii  ce nu au o valoare spirituala intrinseca, in loc sa fie unita de credinta... Si brusc imi vine in minte dictonul latin "DIVIDE ET IMPERA"... Dezbina si stapaneste... Cine dezbina crestinatatea? Si de ce? Pe cine si ce vrea sa stapaneasca? Va las sa ghiciti doar...

Lupta dintre bine si rau... Eterna tema filosofica... Exista binele si exista raul... Exista facerea de bine si facerea de rau... Si toate acestea ne afecteaza... Fizic... Stim cu totii ce este "bine" si ce este "rau". Si stim cand facem raul. Insa ne cautam scuze. Din cele mai patetice uneori. Strambam sisteme de referinta dupa buniul nostru plac pentru ca sa parem mai buni...

Facem asta deja de atat de multa vreme incat am ajuns sa credem ca sistemele de referinta strambate sunt cele corecte, desi ele sunt doar niste falsuri grosolane. Chiar si asa, tot nu e destul. Continuam sa strambam dreptatea si logica pentru a ne scuza faptele din ce in ce mai indecente si moralitatea din ce in ce mai precara.

Si totusi suntem curvari si curve daca ne tavalim in asternuturi, asa, doar de dragul placerii oferite de copulatie, fara a fi casatoriti. Caci a fi civilizat inseamna a stabili regiuli si a le respecta. Suntem deci si preacurvari daca ne pierdem in placerile carnale dupa ce am jurat ca vom fi fideli doar unei fiinte terestre pana cand moartea ne va desparti...

Zilele trecute am fost interpelat asa, brusc, de doua persoane. Un barbat si o femeie. Erau amici de pahar. Au incercat sa ma atace. Ca de obicei, atacul mediocrului va fi la persoana. La infatisarea ta fizica. Cei doi au actionat in haita. Prada lor nu eram eu, ci o persoana de sex feminin. Insa trebuiau sa ma izoleze ca sa poata ataca. Pradatorul era masculul, femela doar ajuta la incoltirea prazii. Am vazut acest lucru clar pret de cateva secunde... Presupun ca in mod normal sunt obisnuiti sa intimideze din moment ce s-a vazut clar ca nus e asteptau la raspunsurile ce le-au primit, si acelea date cu curajul ce numai increderea de sine ti-l poate da...

Mi-a ramas cumva pe inima atitudinea lor... Cu tristete... Mi s-a facut mila pentru cei doi. Singurele lucruri pentru care traiau erau banii, infatisarea exterioara si sexul... Doua bidoane frumos ambalate dar absolut goale pe dinauntru... Stateam a doua zi dimineata, privindu-mi fata somnoroasa in oglinda de la baie, intrebandu-ma cat de nefericit poti sa fi daca toate trairile tale se rezuma la aceste trei lucruri... Nu poti maximiza nici o senzatie. Nu poti visa vise celeste. Traiesti doar pentru a manca, dejecta si copula. Si singurele senzatii orgasmice iti sunt date de simturile fizice...

Nu as putea trai asa. Nici nu vreau. Nu am fost construit astfel. Desigur, carnea isi cere tributul ei. Dar triumful ratiunii asupra carnii este forma suprema de manifestare a umanitatii. Suntem slabi daca cedam.Si cu cat cedam mai mult cu atat suntem mai slabi, pentru ca petrecem cu atat mai mult timp in placeri   ce sunt accesibile si regnului animal in loc sa punem moara mintii sa macine graul constiintei...

Multi cred ca a fi crestin este o nebunie. Mie insa mi se pare o nebunie nebunia lumii care crede ca daca isi baga capul in nisip nu i se vede dosul. Cu alte cuvinte, cine crede ca stramband un sistem de referinta si-a scuzat actele se inseala pe sine insusi! Si chiar daca nu ati crede intr-o fiinta suprema, stioti ca exista energii pozitive si energii negative... Va intreb pe voi atunci, cu ce fel de energii va incarcati atunci cand faceti raul sau depuneti efortul de a va acoperii urmele rusinii sau atunci cand strambati sistemele de referinta pentru a parea imaculatio cand de fapt v-ati tavalit prin mocirla cu ipocrizie?

Crestinismul este un mod de viata. La fel ca si modul de viata al vegetarianului care pentru mine de exemplu este de neinteles, asa si pentru multi altii modul de viata al crestinului este de neinteles. Si de obicei, ignoranta ne impinge sa luamn peste picior orice nu intelegem. Sa facem bascalie. Avea dreptate Dan Puric: bascalia este cu adevarat atitudinea mediocritatii in fata valorii... Insa eu sunt crestin. Si trebuie sa rabd. Pana la capat. De aceea, orice ar fi zambesc mereu. Chiar si atunci cand unii aleg sa ma jigneasca, sau au senzatia ca nu am inteles ironiile pe care le arunca la dresa mea. Le inteleg. Insa a le raspunde in acelasi fel inseamna a ma cobora prea jos. Si nu merita efortul...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: