site stats

vineri, 13 aprilie 2012

INTR-O VINERI. ACUM DOUA MILENII. MARTURII SI DETALII.















Ateii spun ca cele descrise in Biblie sunt povesti... Si totusi, Noul Testament in sine, este o adunare de marturii ale unor oameni, care, fie au vazut cu proprii lor ochi intamplarile, fie au avut contact cu martori oculari. Si istorisirea faptelor abunda in detalii ce nu pot fi ignorate. 

Cel care alege sa le ignore, poate la fel de bine sa ignore si tot ceea ce stim despre istoria antica, intrucat cartile ce compun Noul Testament sunt scrise la numai aproximativ optzeci de ani dupa evenimente, in timp ce restul informatiilor despre istoria antica sunt adunate din scrieri facute la sute de ani dupa evenimente. Chiar si numai aceasta informatie ar trebui sa fie suficienta pentru a ne pune pe ganduri: este clar ca ceva deosebit s-a intamplat la Ierusalim acum mai bine de doua mii de ani...

IOAN 18:
1. Dupa ce a rostit aceste vorbe, Isus a plecat cu ucenicii Sai dincolo de paraul Chedron, unde era o gradina, in care a intrat El si ucenicii Lui.
2. Iuda, vanzatorul, stia si el locul acela, pentru ca Isus de multe ori Se adunase acolo cu ucenicii Lui.
3. Iuda deci a luat ceata ostasilor si pe aprozii trimisi de preotii cei mai de seama si de farisei si a venit acolo cu felinare, cu faclii si cu arme.
4. Isus, care stia tot ce avea sa I se intample, a mers spre ei si le-a zis: "Pe cine cautati?"
5. Ei I-au raspuns: "Pe Isus din Nazaret!" Isus le-a zis: "Eu sunt!" Iuda, vanzatorul, era si el cu ei.
6. Cand le-a zis Isus: "Eu sunt", ei s-au dat inapoi si au cazut jos la pamant.
7. El i-a intrebat din nou: "Pe cine cautati?" "Pe Isus din Nazaret", I-au zis ei.
8. Isus a raspuns: "V-am spus ca Eu sunt. Deci daca Ma cautati pe Mine, lasati pe acestia sa se duca."
9. A zis lucrul acesta ca sa se implineasca vorba pe care o spusese: "N-am pierdut pe niciunul din aceia pe care Mi i-ai dat."
10. Simon Petru, care avea o sabie, a scos-o, a lovit pe robul marelui preot si i-a taiat urechea dreapta. Robul acela se numea Malhu.
11. Isus a zis lui Petru: "Baga-ti sabia in teaca. Nu voi bea paharul pe care Mi l-a dat Tatal sa-l beau?"
12. Ceata ostasilor, capitanul lor si aprozii iudeilor au prins deci pe Isus si L-au legat.
13. L-au dus intai la Ana; caci el era socrul lui Caiafa, care era mare preot in anul acela.
14. Si Caiafa era cel ce daduse iudeilor sfatul acesta: "Este de folos sa moara un singur om pentru norod."
15. Simon Petru mergea dupa Isus; tot asa a facut si un alt ucenic. Ucenicul acesta era cunoscut de marele preot si a intrat cu Isus in curtea marelui preot.
16. Petru insa a ramas afara la usa. Celalalt ucenic, care era cunoscut marelui preot, a iesit afara, a vorbit cu portarita si a bagat pe Petru inauntru.
17. Atunci slujnica, portarita, a zis lui Petru: "Nu cumva si tu esti unul din ucenicii Omului acestuia?" "Nu sunt", a raspuns el.
18. Robii si aprozii care erau acolo, facusera un foc de carbuni, caci era frig, si se incalzeau. Petru statea si el cu ei si se incalzea.
19. Marele preot a intrebat pe Isus despre ucenicii Lui si despre invatatura Lui.
20. Isus i-a raspuns: "Eu am vorbit lumii pe fata; totdeauna am invatat pe norod in sinagoga si in Templu, unde se aduna toti iudeii, si n-am spus nimic in ascuns.
21. Pentru ce Ma intrebi pe Mine? Intreaba pe cei ce M-au auzit despre ce le-am vorbit; iata, aceia stiu ce am spus."
22. La auzul acestor cuvinte, unul din aprozii care stateau acolo a dat o palma lui Isus si a zis: "Asa raspunzi marelui preot?"
23. Isus i-a raspuns: "Daca am vorbit rau, arata ce am spus rau; dar, daca am vorbit bine, de ce ma bati?"
24. Ana L-a trimis legat la marele preot Caiafa.
25. Simon Petru statea acolo si se incalzea. Ei i-au zis: "Nu cumva esti si tu unul din ucenicii Lui?" El s-a lepadat si a zis: "Nu sunt."
26. Unul din robii marelui preot, ruda cu acela caruia ii taiase Petru urechea, a zis: "Nu te-am vazut eu cu El in gradina?"
27. Petru iar s-a lepadat. Si indata a cantat cocosul.
28. Au adus pe Isus de la Caiafa in odaia de judecata: era dimineata. Ei n-au intrat in odaia de judecata, ca sa nu se spurce si sa poata manca Pastile.
29. Pilat deci a iesit afara la ei si le-a zis: "Ce para aduceti impotriva Omului acestuia?"
30. Drept raspuns, ei i-au zis: "Daca n-ar fi fost un facator de rele, nu L-am fi dat noi in mainile tale."
31. Atunci Pilat le-a zis: "Luati-L voi si judecati-L dupa Legea voastra." "Noua nu ne este ingaduit de Lege sa omoram pe nimeni", i-au zis iudeii.
32. Aceasta s-a intamplat ca sa se implineasca vorba prin care aratase Isus cu ce moarte avea sa moara.
33. Pilat a intrat iarasi in odaia de judecata, a chemat pe Isus si I-a zis: "Esti Tu Imparatul iudeilor?"
34. Isus i-a raspuns: "De la tine insuti zici lucrul acesta sau ti l-au spus altii despre Mine?"
35. Pilat a raspuns: "Eu sunt iudeu? Neamul Tau si preotii cei mai de seama Te-au dat in mana mea: ce ai facut?"
36. "Imparatia Mea nu este din lumea aceasta", a raspuns Isus. "Daca ar fi Imparatia Mea din lumea aceasta, slujitorii Mei s-ar fi luptat ca sa nu fiu dat in mainile iudeilor; dar acum, Imparatia Mea nu este de aici."
37. "Atunci un Imparat tot esti!", I-a zis Pilat. "Da", a raspuns Isus. "Eu sunt Imparat. Eu pentru aceasta M-am nascut si am venit in lume, ca sa marturisesc despre adevar. Oricine este din adevar asculta glasul Meu."
38. Pilat I-a zis: "Ce este adevarul?" Dupa ce a spus aceste vorbe, a iesit iarasi afara la iudei si le-a zis: "Eu nu gasesc nicio vina in El.
39. Dar, fiindca voi aveti obicei sa va slobod pe cineva de Pasti, vreti sa va slobod pe "Imparatul iudeilor"?"
40. Atunci toti au strigat din nou: "Nu pe El, ci pe Baraba!" Si Baraba era un talhar.

IOAN 19:
1. Atunci Pilat a luat pe Isus si a pus sa-L bata.
2. Ostasii au impletit o cununa de spini, I-au pus-o pe cap si L-au imbracat cu o haina de purpura.
3. Apoi, s-au apropiat de El si ziceau: "Plecaciune, Imparatul iudeilor!" Si-I dadeau palme.
4. Pilat a iesit iarasi afara si a zis iudeilor: "Iata ca vi-L aduc afara, ca sa stiti ca nu gasesc nicio vina in El."
5. Isus a iesit deci afara, purtand cununa de spini si haina de purpura. "Iata Omul!", le-a zis Pilat.
6. Cand L-au zarit preotii cei mai de seama si aprozii, au inceput sa strige: "Rastigneste-L! Rastigneste-L!" "Luati-L voi si rastigniti-L", le-a zis Pilat, "caci eu nu gasesc nicio vina in El."
7. Iudeii i-au raspuns: "Noi avem o Lege, si dupa Legea aceasta, El trebuie sa moara, pentru ca S-a facut pe Sine Fiul lui Dumnezeu."
8. Cand a auzit Pilat aceste cuvinte, i-a fost si mai mare frica.
9. A intrat iarasi in odaia de judecata si a zis lui Isus: "De unde esti Tu?" Dar Isus nu i-a dat niciun raspuns.
10. Pilat I-a zis: "Mie nu-mi vorbesti? Nu stii ca am putere sa Te rastignesc si am putere sa-Ti dau drumul?"
11. "N-ai avea nicio putere asupra Mea", i-a raspuns Isus, "daca nu ti-ar fi fost data de sus. De aceea, cine Ma da in mainile tale are un mai mare pacat."
12. De atunci Pilat cauta sa-I dea drumul. Dar iudeii strigau: "Daca dai drumul Omului acestuia, nu esti prieten cu cezarul. Oricine se face pe sine imparat este impotriva cezarului."
13. Cand a auzit Pilat aceste vorbe, a scos pe Isus afara; si a sezut pe scaunul de judecator, in locul numit "Pardosit cu pietre", iar evreieste: "Gabata."
14. Era ziua Pregatirii Pastilor, cam pe la ceasul al saselea. Pilat a zis iudeilor: "Iata Imparatul vostru!"
15. Dar ei au strigat: "Ia-L, ia-L, rastigneste-L!" "Sa rastignesc pe "Imparatul vostru"?", le-a zis Pilat. Preotii cei mai de seama au raspuns: "Noi n-avem alt imparat decat pe cezarul!"
16. Atunci L-a dat in mainile lor, ca sa fie rastignit. Au luat deci pe Isus si L-au dus sa-L rastigneasca.
17. Isus, ducandu-Si crucea, a ajuns la locul zis al "Capatanii", care in evreieste se cheama "Golgota".
18. Acolo a fost rastignit; si impreuna cu El au fost rastigniti alti doi, unul de o parte, si altul de alta, iar Isus la mijloc.
19. Pilat a scris o insemnare pe care a pus-o deasupra crucii, si era scris: "Isus din Nazaret, Imparatul iudeilor."
20. Multi din iudei au citit aceasta insemnare, pentru ca locul unde fusese rastignit Isus era aproape de cetate: era scrisa in evreieste, latineste si greceste.
21. Preotii cei mai de seama ai iudeilor au zis lui Pilat: "Nu scrie: "Imparatul iudeilor". Ci scrie ca El a zis: "Eu sunt Imparatul iudeilor."
22. "Ce am scris, am scris", a raspuns Pilat.
23. Ostasii, dupa ce au rastignit pe Isus, I-au luat hainele si le-au facut patru parti, cate o parte pentru fiecare ostas. I-au luat si camasa, care n-avea nicio cusatura, ci era dintr-o singura tesatura de sus pana jos.
24. Si au zis intre ei: "Sa n-o sfasiem, ci sa tragem la sorti a cui sa fie." Aceasta s-a intamplat ca sa se implineasca Scriptura care zice: "Si-au impartit hainele Mele intre ei, si pentru camasa Mea au tras la sorti." Iata ce au facut ostasii.
25. Langa crucea lui Isus, statea mama Lui si sora mamei Lui, Maria, nevasta lui Clopa, si Maria Magdalena.
26. Cand a vazut Isus pe mama Sa, si langa ea pe ucenicul pe care-l iubea, a zis mamei Sale: "Femeie, iata fiul tau!"
27. Apoi, a zis ucenicului: "Iata mama ta!" Si, din ceasul acela, ucenicul a luat-o la el acasa.
28. Dupa aceea Isus, care stia ca acum totul s-a sfarsit, ca sa implineasca Scriptura, a zis: "Mi-e sete."
29. Acolo era un vas plin cu otet. Ostasii au pus intr-o ramura de isop un burete plin cu otet si I l-au dus la gura.
30. Cand a luat Isus otetul, a zis: "S-a ispravit!" Apoi Si-a plecat capul si Si-a dat duhul.
31. De frica sa nu ramana trupurile pe cruce in timpul Sabatului - caci era ziua Pregatirii, si ziua aceea de Sabat era o zi mare - iudeii au rugat pe Pilat sa zdrobeasca fluierele picioarelor celor rastigniti si sa fie luati de pe cruce.
32. Ostasii au venit deci si au zdrobit fluierele picioarelor celui dintai, apoi pe ale celuilalt care fusese rastignit impreuna cu El.
33. Cand au venit la Isus si au vazut ca murise, nu I-au zdrobit fluierele picioarelor;
34. ci unul din ostasi I-a strapuns coasta cu o sulita; si indata a iesit din ea sange si apa.
35. Faptul acesta este adeverit de cel ce l-a vazut: marturia lui este adevarata, si el stie ca spune adevarul, pentru ca si voi sa credeti.
36. Aceste lucruri s-au intamplat ca sa se implineasca Scriptura: "Niciunul din oasele Lui nu va fi sfaramat."
37. Si, in alta parte, Scriptura mai zice: "Vor vedea pe Cine au strapuns."
38. Dupa aceea, Iosif din Arimateea, care era ucenic al lui Isus, dar pe ascuns, de frica iudeilor, a rugat pe Pilat sa-i dea voie sa ia trupul lui Isus de pe cruce. Pilat i-a dat voie. El a venit deci si a luat trupul lui Isus.
39. Nicodim, care la inceput se dusese la Isus noaptea, a venit si el si a adus o amestecatura de aproape o suta de litri de smirna si de aloe.
40. Au luat deci trupul lui Isus si L-au infasurat in fasii de panza de in, cu miresme, dupa cum au obicei iudeii sa ingroape.
41. In locul unde fusese rastignit Isus era o gradina; si in gradina era un mormant nou, in care nu mai fusese pus nimeni.
42. Din pricina ca era ziua Pregatirii iudeilor, pentru ca mormantul era aproape, au pus acolo pe Isus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: