site stats

luni, 9 ianuarie 2012

JUST DO IT!!!















Ma urasc de fiecare data cand nu ma pot abtine in fata mediocritatii si cobor la nivelul ei de exprimare... Chiar si atunci cand simt ca ar trebui sa ii trag buhaiului o chelfaneala zdravana... Uneori nu e buhai ci este o persoana de sex feminin si atunci chiar ca reactiile paralizeaza in tine...

Incepand cu luna august incoace, linistea imi este arareori tulburata. Insa mereu cam aceleasi mamifere bipède sunt deranjate de prezenta mea... si toate au in comun cateva trasaturi ce ma pun pe ganduri... Insula aceasta este o oaza a relaxarii... Si in marea ei majoritate, localnicii sunt oameni de treaba... Poate un pic prea relaxati, chiar si pentru noi romanii, caci aici "mañana" este un cuvant extrem de uzual... Totul este "maine"...

Insa Spania a fost sub o dictatura pana in 1975... Franco i-a surclasat si pe Hitler si pe Stalin ca si longevitate... Se prea poate ca intentiile sale initiale sa fi fost onorabile initial, chiar daca animate inevitabil de dorinta de putere... Insa o dictatura ramane o dictatura... Si sapa rani adanci ce vor lasa intotdeauna cicatrici urate...

Tin minte primul soc ce l-am avut aici cand am citit pe frontispiciul unei cladiri cuvintele "Cooperativa Agricola de Produccion"... M-au trecut fiori pe sira spinarii amintindu-mi de C.A. P.-urile comuniste... Insa acestea nu sunt singurele lucruri ce le-a lasat mostenire poporului spaniol dictatura ce a apus acum aproape patruzeci de ani...

Din nefericire, ca si in Romania, dictatura a produs specimene de biped diverse... Specimene precum activistii de diverse feluri, probabil fosti turnatori... Nu stiu cum de am lipici la astfel de personaje... Si cand ele iti apar prima oara in cale sub forma unei babute zambitoare nici ca ti-ar trece prin cap ca ar avea ceva apucaturi neortodoxe... Ma rog, in acest caz, necatolice...

Si totusi, am intalnit un astfel de personaj... Si am realizat brusc un fapt simplu: daca Hitler ar fi ajuns la batranete nu ar fi devenit brusc un umanist... Educatia si obiceiurile nu se schimba... Probabil ca babuta de care va vorbesc, un produs autentic al unei dictaturi dupa modul in care se agita, imprastiind neadevaruri exact prin metodele ce la noi se numesc "soparle" sau "radio-sant"...

Am ales sa o ignor... Nu a reusit sa isi faca decat foarte putini aliati... Trei sau patru... Si aceia incapabili sa imi faca fata... Doar ieri, prins pe picior gresit, mi-am dat drumul, si mi-am iesit din pepeni... Insa mi-am revenit rapid si bineinteles foarte caustic si cu multa ironie...

Babuta noastra nu s-a lasat nici astazi si a mai incercat odata sa monteze pe cineva ca sa faca treaba in locul ei... Fara rezultat... Deja trecusem de capitolul acesta... Cum de stiu ca este ea? Simplu: am vazut-o intrand si iesind cu doua minute inainte din locul din care a aparut provocarea... Iar eu nu cred in coincidente...

Furia impotentei mediocrului este de neinchipuit atunci cand actiunile sale nu sunt incununate de succesul pe care il considera sigur... Amenintarile sale sterile ating paroxismul sau provoaca zambete...Ca de obicei alta arma nu exista, decat atacul la defectele fizice ale persoanei pe care vor sa o provoace... Insa pe mine toate intamplarile acestea m-au facut atent la cu totul altceva...

Am sesizat ca, cel putin cinci persoane, neavand absolut nici o legatura intre ele, fara sa fie in contact, au folosit o aceeasi metoda... Mi-ar place sa stiu ca nu sunt singurul caruia i s-a intamplat... Metoda este de altfel simpla si extrem de vizibila. Cunoscandu.ti aptitudinile, talentele si aspiratiile, exact acestea vor fi tinta atacurilor, in sensul in care ti se va flutura sub nas ideea ca ei pot face aceleasi lucruri mai bine decat tine. Chiar daca tu stii sigur ca acest lucru nu este cu putinta.

Stau acum si ma intreb: este acelasi tip de antrenament sau este acelasi tip de gandire a unor indivizi absolut mediocrii?!! Apoi am realizat ca in Romania m-am lasat prea mult afectat de aceste lucruri... Tin minte cum ii intrebam pe cei apropiati mie daca sunt cu adevarat bun la cutare sau cutare lucru... uneori eram privit ciudat si mi se oferea exclamatia: "Ai innebunit?!! Tu nu vezi reactiile celor din jur la ceea ce faci?!!"...

Imi este usor acum sa recunosc faptul ca in Romania ajunsesem sa imi pierd increderea in mine din cauza unui mix de factori precum stresul cotidian, lipsurile, care fac parte intrinseca din viata unui artist, atacurile acestea mitocanesti ale unor indivizi ce se simteau probabil amenintati de mine... De ce? Nu stiu... Intrebati-i pe ei... Pe unii chiar ii cunoasteti...

Abia in ultimii doi ani petrecuti in Romania am inceput sa imi revin, si ii datorez in mare parte acest lucru lui L. Chiar daca lucrurile nu au mers intre noi ea a fost cea care m-a repus pe sine... Mi-ar fi placut sa fi facut si eu pentru ea acelasi lucru... Nu am reusit, si imi pare rau, pentru ca am tinut cu adevarat la relatia dintre noi si la ea...

Avem concluzii de tras din toata insiruirea aceasta de cuvinte?!! Eu unul spun ca avem! Inainte de toate va spun ca trebuie sa fiti atenti la ce se intampla in jurul vostru si sa nu permiteti nimanui sa va agreseze in felul ce vi l-am descris si in nici vreun alt fel... Cultivati in voi si in copiii vostri increderea de sine si bunul simt in a recunoaste valoarea altora. Refuzati categoric sa indoiti sistemele de referinta chiar si atunci cand ele va stau impotriva... 

Noi trebuie sa ne ajustam la sisteme de referinta iar nu sistemele de refrinta la noi ca sa ne faca sa parem ceva ce nu suntem, caci daca indoim sistemele de referinta ca sa parem mai buni la fel cum fac si ceilalti nu facem nimic altceva decat sa ne construim o imagine si o lume falsa, din plastic... Poate ca acum nu are nici un sens ceea ce scriu... Poate ca nu m-am exprimat suficient de clar... Dar daca nu ati inteles in totalitate ceea ce vreau sa va transmit am sa va cer o favoare: JUST DO IT!!!

Am nevoie de timp. Am nevoie de timp in care sa stau in liniste si sa pot scrie. Sa stau ore in sir asupra catorva randuri. Pe zio ce trece realizez din ce in ce mai clar ce vreau sa spun si cum trebuie sa spun... Insa in viteza nimic nu poate sa iasa asa cum ar trebui... De aceea am nevoie de timp... Cumpar timp... Are cineva de vanzare?!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: