site stats

joi, 13 septembrie 2012

ROCK PENTRU INTELIGENTA
















Mi-a placut dintotdeauna muzica rock. Dar pana nu am ajuns inj contact cu britanicii nu am inteles niciodata cu adevarat termenul de "rocker". Absolut niciodata. Caci a fi rocker, asa cum intelegem noi in Romania lucrul acesta, este mai mult decat imbtacaminte si atitudine. Este un mod de viata ce nu se afiseaza doar de ochii lumii. Am invatat ca toate melodiile rock venite din Marea Britanie si Statele Unite ce mi-au placut vreodata exprimau COTIDIANUL. Spre deosebire de acestea la noi s-au exprimat mereu DORINTE.

Poate ca de aceea muzica rock din Romania este uneori mai putin credibila sau are mai putina forta sociala. Insa trebuie sa mentionez aici ca romanii au muzicieni de valoare ce pot sta alaturi de nume celebre. Insa problema noastra este ca prea incercam sa IMITAM. De parca ne-ar fi frica de originalitate. In plus, in Romania muzica rock a fost mereu inlaturata din zona mass-media... Avand in vedere ca muzica rock este muzica rebelului romantic, si se opune oricarei forme de control, desigur ca oamenii lui Iliescu, urmasi demni ai Securitatii au avut tot interesul sa omoare muzica rock in Romania. Si aproape ca au reusit.

Am ajuns sa avem la un moment dat o tara de manelisti si pitipoance, datorita promovarii insalubre a acestor specimene, o promovare masiva pe toate canalele media, o promnovare care, daca este sa ma intrebati pe mine, a fost facuta cu un scop precis, fiind parte a distrugerii identitatii nationale. Cand insa lumea s-a ingretosat de aceste creaturi subumane, prezentate drept vedete pe canalele televiziunilor, a fost un pic prea tarziu, desi nimic nu este pierdut. O generatie intreaga nu mai stie ce este si cum este romanul, confundandu-se prin apucaturile de la usa cortului cu tiganii.

Tiganii... Sunt si ei oameni nu-i asa? Am prieteni la care tin si care apartin acestei etnii, oameni carora nu le este rusine de obarsia lor si care s-au adaptat splendid din punct de vedere social: oameni educati si cu care poti discuta normal. Desigur, sclipirea aceea de istetime in vorba le-a ramas. La fel si talentul muzical. Insa au o anume cizelare, data de educatie.Asa ca nu ma puteti considera nicidecum ca fiind rasist. 

BA inca as spune in plus, ce nu stiu nici macar tiganii insisi, anume ca si ei sunt manipulati, de chiar cei pe care ii considera ca fiind lideri ai lor. Pe tigani este cel mai usor sa ii manipulezi. Sa ii manevrezi. Sunt cea mai usor de ghidonat masa de manevra. Lipsa de educatie, de carte ii face o prada usoara. Motiv pentru care trebuieste sa ii ostracizam doar pe aceia care NU VOR sa se adapteze, ocolind sistemul de educatie dar folosind ajutorul social fara a oferi nimic in schimb societatii...

Dar nu despre aceasta vroiam sa va vorbesc... Ma intorc la subiectul ce prezenta legatura dintre muzica rock si starea societatii civile de astazi... O sa spuneti ca am innebunit si am sa va contrazic. Am sa va cer sa va desteleniti amintirile si sa va amintiti cum controla cultura fostul PCR... Va mai amintiti? Nu? Controlau totul pana la litera... Cenzura a existat mereu... De ce credeti ca a existat? De ce credeti ca Phoenix a fost interzisa ca si trupa? Asa de florile marului?

Muzica rock a fost intotdeauna muzica rebeliunii impotriva comportamentelor ridicole si impotriva controlului de orice fel. Este muzica libertatii totale. Muzica rock exprima adevaruri imuabile. Deisgur nu toata... Nu m-as hazarda sa spun asta despre reprezentatii cu texte intunecate si exagerat de depresive sau chiar satanice, asa cum au ajuns ele sa fie promovate acum... Imi pare ca acea parte a rockului nu are nimic in comun cu radacinile sale initiale ci este doar un mutant agresiv ce inunda violent cu violenta...

Orisicum ar fi, de unde si pana unde ideea aceea ca la radio in Romania o piesa nu poate fi difuzata daca are efectul de "distors", adica amprenta rock, pe chitara? Am ajuns o tara de pitipoance si "tuf-isti"?!! (Tuf-istii sunt ascultatori de muzica TUF-A, adica de discoteca... Asa ii numeam noi in tinerete)...

Nu spun ca ar trebui sa ascultam numai muzica rock... Insa in Romania se asculta prea putina... Si am ramas in urma. Dar in urma rau... Asa de rau incat am ajuns sa ne blasfemiem si legendele precum Phoenix, Iris sau Cargo (eu unul, chiar daca am o problema personala cu unul dintre mebrii uneia din formatiile sus mentionate, ce nu se va rezolva decat atunci cand isi va cere in mod public scuze pentru nemernicia si tupeul ordinar, chiar nu pot sa vorbesc pe nimeni rau din punct de vedere muzical)...

Ascultati rock. Nu doar pe cel vechi, ci si pe acela nou. Mai luati-i si voi peste picior pe "bambuisti" (ai de merg la Bamboo in Bucuresti sau pe la caminul cultural "Heaven" in Timisoara, nu ii mai periati si nu ii mai faceti vedete. Pentru ca daca ii scuturi bine, te ingozesti de ceea ce ramane dupa ce praful fardurilor se disipa... Muzica rock este muzica invingatorilor si muzica celor liberi. Boicotati radiourile ce nu difuzeaza rock... De ce sa il imbogatitit pe micul Hotzart sau pe altii care nu au nimic de spus din punct de vedere artistic?

Aaaaa... Si sa nu uit: cand mereti pe la vreun concert faceti bine sa nu fie doar la din acestea platite de primarie cum ar fi festivalurile berii... Ca arta nu poate fi profesata gratuit, si cu cat esti mai zgarcit cu arta, cu atat este ea mai putin darnica...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: