site stats

duminică, 7 august 2011

PREDICA DE DUMINICA...















Cat imi mai plac disutiile aprinse, in contradictoriu, cu argumente solide de fiecare parte! Am avut astazi o discutie mai aprinsa despre icoane si sfinti... Nu neg si nici nu inlatur sfintenia nimanui... Spun doar atat: chipul lui Dumnezeu nu se regaseste in forma noastra fizica (chiar si rarele intalniri cu Dumnezeu au avut forma de flacara, nor, etc., si nimeni nu poate intermedia pentru noi in afara de Isus Hristos. Iata de ce:

"Dumnezeu este Duh; si cine se inchina Lui trebuie sa I se inchine in duh si in adevar."
Ioan 4:24

"Nimeni n-a vazut vreodata pe Dumnezeu; singurul Lui Fiu, care este in sanul Tatalui, Acela L-a facut cunoscut."

Ioan 1:18

6. Isus i-a zis: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine.

7. Daca M-ati fi cunoscut pe Mine, ati fi cunoscut si pe Tatal Meu. Si de acum incolo Il veti cunoaste; si L-ati si vazut."

Ioan 14:6-7


PS: inchipuieti-l acum pe Dumnezeu ca pe o forma de energie ce poseda suprema inteligenta... Este posibil sa fie descris drept "duh" sa fie omniprezent, omnipotent si in acelasi timp sa comunice cu noi sub forma ganduriloe sau sa modifice mediul in care existam?

Un comentariu:

  1. Vărule Cristi,

    Câteva lămuriri:

    Crezi tu că Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu, om adevărat şi Dumnezeu adevărat?

    Prin unirea firii umane cu cea dumnezeiască cele două şi-au transmis proprietăţile. Adică Dumnezeirea se exprimă integral prin umanitate. În orice acţiune a sa Mântuitorul a fost şi Dumnezeu şi om în acelaşi timp.

    Ce au văzut apostolii pe Muntele Taborului? Umanitatea îndumnezeită, pe cât au putut. Asta reprezentăm noi în icoană: umanitatea îndumnezeită, pe cât putem. Evident că nicio icoană nu reflectă perfect dumnezeirea. Dar nici nu afirmăm aşa ceva. Important e că noi ştim că Dumnezeu primeşte icoana şi o încununează cu prezenţa harului Său. Aşa se face că prin multe icoane Dumnezeu săvârşeşte minuni.

    Unde este prezentă icoana acolo este prezent şi cel înfăţişat în icoană.

    Evident, teologia icoanei e una foarte complexă şi nu o putem dezbate integral aici. Am vrut doar să mai aduc un simplu argument faţă de cele expuse în articolul prezent chiar dacă ştiu că nu te pot convinge aşa uşor. Soluţia cred că rămâne rugăciunea.

    Cu drag,

    Siluan Popescu

    RăspundețiȘtergere

Eu cred ca: