site stats

miercuri, 12 mai 2010

"SEZI SI CUGETI?" intreb eu... "NUMA` SAD!" ZICE ROMANUL...














Revolta romanului, justa sau nu, oricat de mare ar fi problemele, dureaza pana incepe sa ploua... Sau e furtuna... Trece furtuna... Voinicii pensionari romani raman acasa la televizor... Osteniti de huiduiala... Iar eu pricep absolut deloc la ce s-au mai ridicat din fotolii... Sau asa era scenariul?!!


Lumea a luat-o razna... Pensionarii nostrii sunt mai vanjosi ca niciodata... Ar sparge capete... Ceilalti sunt apatici... Mie imi e lehamite... Toti suntem ba hais , ba cea... Si perdeaua de fum este mai groasa ca oricand... Fumigene se arunca din toate partile... Fumigene alcatuite din informatii ce se bat cap in cap... Trebuie sa ai o mare stapanire ca sa intrezaresti adevarul...

Aflu cu stupoare ca Mr. (sau Herr?!!) Frank de la FMI descopera abia acum ceea ce eu ar fi trebuit sa stiu... Intre 2006 si 2008 statul roman s-a"umflat" cu 250.000 de functionari... Si nu mai tin minte cine guverna pe atunci... Poate imi spuneti voi...

Aflu ca avem vreo 4,7 milioane de pensionari si aproape 4 milioane de romani angajati in productie si servicii... Mai realizez ca privatizari facute acu` vreo 10 ani au lasat in urma lor cine stie cati someri, pensionati prematur sau de boala... Ca sa vezi pe cat timp se intind efectele unei decizii economice dezastruase, facute doar pentru a umble buzunarul unuia singur...

Realizez ca nu ma mai pot intelege nici cu omul rational fiindca aproape toti imi sar in cap sa ma mustre spunand ca sunt de partea lui Basescu... Cred ca Basescu ar trebui sa ma plateasca pentru asta atunci... Ca sa mai scap de multele greutati ce le am pe cap...

Cred ca sunt singurul care nu a castigat nimic din toate astea... Ce ironie... Sa minti si sa fii de temut... Sa spui ce crezi fara a avea un interes particular, dar sa fii hulit... Ba inca unii daca ar putea te-ar osandi la moarte...

Parca am mai auzit povestea asta... E veche... A mai patit-o cineva la fel... Nu mai stiu cum il cheama... Poate imi amintiti voi... Norocul meu ca nu se mai practica acum crucificarea... Nu cred ca as invia a treia zi, pentru ca nu sunt vreun sfant...

Daca tot suntem la capitolul apropouri, stiti povestea lui Iov? De Iov stiu ca ati auzit... Povestea lui este insa interesanta, Si pe scurt e cam asa: la un moment dat Dumnezeu, care il iubea nespus de mult pe Iov a dat voie diavolului sa incerce sa ucida credinta lui Iov in El... Si asta, mic si rau, s-a pus pe treaba... L-a lasat fara avere, fara copii, cu boli si tot tacamul...

Ce este interesant pentru noi, in acest conrtext este sa stim ca nevasta lui Iov a cartit impotriva lui Dumnezeu, iar Iov a mustrat-o cu urmatoarele vorbe:"am primit binele si raul nu?"... Adica ne place tare cand e bine...

Cand iesim la pensie devreme, cand stam doua ore la birou pe salarii grase, cand stam si frecam menta sau taiem frunze la caini... Insa atunci cand vine peste noi greul nu vrem in ruptul capului sa renuntam la privilegii. Nu! Noi mai bine murim cu privilegiile pe hartie, ca doar atat mai avem...

Nu ma poate cumpara nimeni. Niciodata. Aud acuzele de genul acesta de cand am iesit pe strada acum mai bine de douazeci de ani. Credeam ca sunt folosite exclusiv de aparatul de propaganda mostenit de la comunisti. Se vede treaba ca m-am inselat...

Am plictisit tot vorbind de astia douazeci de ani?!! Sper ca nu. Sper ca am enervat. O fac intentionat... Principiul picaturii chinezesti... Si, intr-un tarziu, ma intreb din nou: frate, da` logica aia simpla, izvorata din bunul simt comun, a disparut cu desavarsire?!!

4 comentarii:

  1. Cred ca masurile luate in acest moment sunt benefice pe termen mediu si lung deoarece ele vor scoate tara din aceasta criza economica.

    RăspundețiȘtergere
  2. Or fi. Nu zic nu. Dar ma intreb de ce nu vrea nimeni sa lupte cu economia subterana, cea care este de fapt solutia cea mai buna..

    RăspundețiȘtergere
  3. economia subterana este si ea in vizor, dar acum solutia cea mai buna este sa se ia decizii pe sumele care se cunosc, nu pe ce am crede ca se intampla...

    RăspundețiȘtergere
  4. @oana

    Am inteles asta. Dar nu-mi spune ca nu se pot face mai multe lucruri deodata
    Adica in paralel sa se faca si reducerile de pesnsii si la bugetari, dar si la Parlamentari si sa se puna cu batul pe economia subterana si pe respectarea fiscalitatii de catre agentii economici
    Si asa aparatul de stat este supradimensionat. Sunt sigur ca ar face fata la multitask-uri...

    RăspundețiȘtergere

Eu cred ca: