site stats

marți, 11 mai 2010

VAX PUBLICA







Am urat de mic copil stilul romanesc de a te da destept cand nu iti trece nimic original prin cap... De cate ori, doamne, de cate ori nu vi s-a intamplat si voua ca sa va fi venit vreo idee pe care mai apoi, cel care a desfiintat-o in fata tuturor sa si-o asume?


De cate ori nu ati pomenit o descoperire stiintifica sau un nume ce tine de cultura de exemplu, pentru ca mai apoi sa auzi imediat cuvintele: "Da, cunosc. superb! Extraordinar!" din partea unuia care pana nu ai terminat tu de vorbit nu parea sa aibe habar despre ce vorbeai...

De cate ori nu ati folosit citate diverse, pentru ca, mai apoi, cand ati mentionat numele celui care le-a creat sa vi se spuna: "Asa e" pe un ton superior din partea unora despre care stiti ca nu are nici o legatura cu subiectul in cauza?!!


De cate ori, doamne, de cate ori in viata aceasta, realizarile voastre nu au fost minimalizate de cate un terchea berchea ce nu a facut mai nimic in viata? De cate ori la cea mai mica aluzie despre ceea ce ai facut tu nu s-a gasit unul care sa spuna: "Da. Dar eu sunt si mai si!", chiar daca realizarile sale nu exista?!! El trebuie sa para cel mai cel iar tu cel mai prost de pe pamant...


Unii invata de mici smecheria asta... Si ii ajuta... De fapt nu ii ajuta smecheria.. Noi ii ajutam... Fiindca nu le punem intrebari suplimentare... Din nou ne este rusine de rusinea pe care ar trebui ei sa o aibe...

Si nu ii incomodam cu nimic desi am putea, si inca foarte simplu sa ii dam de gol... O intrebare suplimentara, concreta, pe subiect, intinzand o capcana scornind neadevaruri ca sa vedem ce reactie are individul care vrea sa para ceea ce nu e...

O sa va mire, dar am ajuns sa urasc acest mod de a fura ideile si cunostintele altora din cauza tatalui meu vitreg. Nu era un om rau. Dar a invatat sa se descurce. In Romania. Fiind oltean, as putea sa spune ca avea si coate ascutite...

Pe partea cealalta m-ar bate Dumnezeu sa spun ca mi-a lipsit vreodata ceva...
Nu tin minte sa fi baut altceva decat apa minerala... De mic copil... Chiar si in vre urile acelea grele, ciocolata alba, portocalele, nemaivorbind de altele se gaseau din abundenta la noi in camara...

Da. Astea erau prioritatile sale. Tatal meu vitreg stia sa se descurce. Smechereste. Asa cum il invatase viata. Sa se bage in fata. Mereu. Cu orice pret si in orice imprejurare.
Chiar daca nu era calificat. Insa era inteligent din nastere. Si se adapta usor oricarei situatii. De orice fel. Stia sa taca atunci cand un altul mai prost decat el, dar cu functie, spunea o prostie... Eu insa nu am putut adopta toate acestea...

Am mostenit multe uraciuni noi romanii. Toleram mediocritatea si nu atacam smecherasii de doi bani care se inspira din gandirea, cunostintele sau aptitudinile altora... Si de curand am remarcat un fapt care m-a infuriat... Din nou: pentru a cata oara?!!


Era o vreme cand se copia de pe un blog pe altul cu maxima nesimtire. Adica direct. Copy/Paste. Dar baietii si fetele care faceau asta au inceput sa si-o ia. Prin gura. mai inati Apoi pe toate partile. Asa ca au devenit mai subtili...

Au inceput sa preia ideile si sa le rearanjeze in cuvinte proprii... Si slava domnului, material pentru inspiratie exista: intreaga blogosfera!
Cel mai iritant este cand vezi paraziti din astia dandu-se drept lideri de opinie.

Am si doua cazuri concrete in acest sens... Daca te duci pe un blog destul de cunoscut si caruia, din respect pentru cei care chiar au idei proprii, il voi numi VAX PUBLIC, veti gasi un articol despre sinuciderea politica a lui Crin Antonescu si despre cum s-a lasat PNTCD scos de pe scena politica...

Asta a fost tragaciul pentru arma numita furie la mine... Nu sunt decat cateva zile de cand am scris exact aceleasi lucruri aici pe blog... Dar treaba nu se incheie aici... In aceeasi nota gasesc, pe acelasi site cu veleitati "telepatice", o dizertatie despre bisericile nou-testamentare, si relatia personala dintre om si Dumnezeu, tema abordata deja de cateva ori in altimul an si jumatate... Cu aceleasi idei!

Nici nu ma ostenesc sa caut mai departe... Este clar ca teleANTIpaticii de pe V.P. au de unde se inspira... Pana la urma cine sta sa ii verifice? Si cine le va da peste nas? Uite incep eu... Mai ales ca acolo se afla si un individ pe care l-am prins lingand toate partile anatomice posibil a fi linse. De foame.


El credea ca va castiga PSD. Acum s-a repliat. Si se da inteligent. Arunca cu titluri fumigene si fara nici un constinut. Mihai Gotiu, un ratat inodor, incolor si insipid a ajuns sa fie lider de opinie pe Vox, pardon VAX Publica... Nu se mai satura romanul... Ii place sa fie aburit... De aceea guzganii prolifereaza... Si din acelasi motiv suntem mereu bolnavi ca popor...


"Nu e prost cel care cere, ci acela care da!" spune o inteleapta vorba. Nu stiu daca este romaneasca. Nu pare. E teribil de pragmatica. Dar este folosita. Doar ca romanii nu mai inteleg nici propria lor limba. Mintile lor nu mai filtreaza aproape deloc informatia. Ei doar asimileaza. Si ca vacutele prostovane asculta de niste boi. Si vita-vercea. Bravos natiune. Onor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: