site stats

marți, 22 martie 2011

DIFERENTA DE MOTIVATIE

Cand vine vorba despre rusi, imi amintesc mereu catecul acela, "De la rusi vine ploaia" al celor de la Proconsul... Dar am avut parte de discutii in care rusii erau facuti ca fiind "cei mai cei" in anumite domenii... Si parca-parca imi venea sa accept si Rasaritul incepea sa para prietenos...

Insa oroi de cate oril cand imi treceau prin cap astfel de ganduri simteam, in clipa imediat urmatoare, ca toata fiinta mea se afla in stare de alarma... Si reveneam cu picioarele pe pamant... Brusc. Dur. Cu amintirile lucrurilor traite in copilarie si adolescenta. Toate rezultatul "bunavointei protectoare" a "marelui URSS"...

Razboi in Libia... Vi se pare ca am sarit de la un subiect la altul... Ei bine nu. Sunt la acelasi subiect. Datorita razboiului din Irak am realizat de ce Securitatea l-a tradat pe Ceausescu. Si razboiul din Libia a pus fata in fata dragostea mea fata de America si tot ce tine de mostenirea anglo-saxona in general cu ceea ce agitatori aflati sub influenta modului de gandire de la Kremlin sustin... Adica atacul este imoral, este un nepermis amestec in treburile interne ale unui stat...

V-ati intrebat vreodata cum ar arata o lume fara America? Atat de multi o hulesc astazi, fara sa inteleaga ce fac si fara sa aibe habar de motivatii si implicatii... Inchideti ochii si incercati sa va imaginati lumea fara America, doar cu Rusia si China alaturi... Ce credeti ca ar pati Europa? Nu imi raspundeti... Stiu... Asa am realizat si eu ca fara America va fi mai rau decat pana in 1989... Mult mai rau...

E clar ca interese exista si de o parte si de alta. Nu e nici un secret. Insa ceea ce trebuie sa aveti mereu in minte este MOTIVATIA pentru actiuni. Fiindca de cele mai multe ori agresivitatea Moscovei este aceea care provoaca tot soiul de lucruri. V-ati gandit vreodata cum strange Rusia surubul la gaze atunci cand se supara pe europeni? Chiar si noi am patit-o nu?

Europa are nevoie de independenta energetica. Sursele de energie alternativa nu sunt inca foarte fiabile. Sau cel putin asa stim. Fara speculatii. Doar asta stim. Sa ne intoarcem deci la problema.... Agresivitatea Rusiei creeaza multe probleme... De fapt, America a stat in banca ei pana la al doilea razboi mondial... Si va puteti inchipui ce s-ar fi intamplat daca americanii ar fi reusit sa ramana intr-o confortabila neutralitate...

Insa dupa razboi au ajutat la refacerea tuturor... Si a aliatilor si a fostilor inamici... Germania a fost jumatate a Rusiei si jumatate sub monitorizare americana... Cum se face oare ca este o discrepanata atat de mare? Uite asa am ajuns la ceea ce vroiam sa va spun: diferenta este una de motivatie si tine de psihologia fiecarei natiuni in parte.

America este o democratie, ceea ce Rusia nu a fost si nu va fi niciodata. America stie ca individul are nevoi, pe cand pentru liderii rusi, nu sunt importante decat problemele lor individuale... O sa sar acum direct in Romania.... Are legatura, cum sa nu aibe... Iata! Cei care au pus cizma pe Romania in 1989 au exact mentalitatea venita de la rusi. Daca americanii ar fi intervenit asa cum au asteptat bunicii si parintii nostrii dupa 1945, astazi nu vorbeam despre Iliescu si PSD... Si probabil ca nu as fi parasit Romania in ruptul capului...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: