site stats

luni, 14 martie 2011

JAPONIA










Nu am scris nimic... Doar am urmarit... Si vestile sunt din ce in ce mai alarmante. Japonia este o uriasa forta in economia mondiala... Dar Japonia are forta... O forta incredibila. Unii ar putea crede ca este o tara ingenuncheata... Dar este singura tara din lume care a fost supusa unui bombardament nuclear. Nu numai ca si-au revenit dar inca au si luat-o inaintea altora dupa aceea... Este adevarat, americanii au avut si ei un rol acolo...

Dupa ce treci de soc, cauzat de aflarea numarului de victime, doliul si tristetea trec si ele cumva, desi raman mereu tremurand intr-un colt al inimii... Asa mi se intampla mie cel putin... Si nu pot sa nu gandesc la implicatiile strategice ce s-ar putea rasfrange asupra noastra, a tuturor...

America este in echilibru instabil... China ameninta suprematia americana in Pacific de mai multa vreme, considerand Taiwanul ca fiind teritoriul sau... A mai fost un incident in anii nu demult trecuti... Japonia devine vulnerabila, iar Rusia isi doreste un soi de revansa pentru pierderea razboiului rece...

Daca pui toate lucrurile acestea cap la cap nu suna bine... Dar eu nu sunt un analist politic sau militar... Nu ma pricep... Imi pun tot soiul de probleme din punct de vedere logic... Simt de multa vreme acest lucru, desi am avut curajul sa il afirm abia in 2008: mi-e teama ca se pregateste o reimpartire a zonelor de influenta la nivel planetar... Se lucreaza la aceasta...

Primul indiciu a fost 11 Septembrie 2001, dar acela abia acum apare ca atare... Mai clar a fost inceputul acela de criza, venit parca din senin... o chestie similara cu crahul anilor 30 ai secolului trecut ce a prefigurat al doilea razboi mondial...

Nu spun ca cineva ar fi provocat cutremurele din Japonia ci doar imi exprim o temere cum ca momentul acesta favorizeaza pe cine nu ne place noua... Ar trebui ca sa fim mai vigilenti dar in Vest imbuibarea si in Est pauperizarea au redus pe cei mai multi la parte a masei de manevra...

Vom trai si vom vedea... Pana una alta suntem in viata, si asta inseamna ca putem inca sa ne solutionam problemele... Apropos de probleme, britanicii, ca parte a lumii occidentale, au o vorba: "NU EXISTA PROBLEME. DOAR SOLUTII". Ar trebui sa invatam acest lucru si noi romanii... Buna filozofie...

Pot fi doar sa imi manifest solidaritatea fata niponi... Chiar daca demult, amintirile lui 4 Martie 1977 le mai am... Romanii se plang mereu de asupririle si urgiile ce au trecut peste ei de-a lungul timpurilor, folosindu-le ca pe o scuza... Abia in aceasta clipa am realizat ca in mod constant si Japonezii au avut, ba chiar unele dintre cele mai grele... Stiu ca japonezii au capacitati incredibile de a se regenera... Mi-as dori asa ceva si pentru Romania...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: