site stats

miercuri, 2 martie 2011

IDEI DE DIMINEATA... DEVREME...











Gesturile noastre nu sunt controlabile in totalitate... Gestutrile ne tradeaza gandurile... Rezultatele actiunilor noastre, tradeaza motivatia si inima noastra... Cand gesturile si actiunile noastre sunt in flagranta opozitie cu faptele s-ar putea ca sa fi intervenit la mijloc minciuna... Am uneori senzatia ca pentru a minti convingator inainte de toate trebuie sa te minti pe tine insuti... Am experimentat si eu situatia aceasta in relatiile intime... Acolo am si descoperit faptul ca ma amageam, dintr-un motiv care si azi imi este necunoscut refuzand evidenta...

Soparlele strecurate pentru omorarea caprei amarate ce o am in ograda de catre vecinul caruia i-a murit capra sau nu a avut-o niciodata, si asta fara ca eu sa fi avut vreo vina, ramane totusi sportul national, romanesc prin excelenta... Peste tot in lume se practica acest sport... Oamenii nu mai percep astazi onoarea ca in vremurile gentlemanilor si mentalitatea tatalui Elizei Doolittle si-a facut si ea loc cu coatele peste tot... Asa ca in competitie multe reguli sportive au fost suprimate sau pur si simplu uitate... Lucrurile sunt mult mai permisive...Insa niciunde sportul acesta nu izvoraste atat de evident dintr-o mostenire genetica, precum in Romania...

Nu mai am chef sa scriu despre aceste lucruri acum... Am uitat complet care era ideea initiala... Raman la parerea mea ca ar trebui sa invatam ca daca ne bagam capul in nisip, ca strutul asta nu inseamna ca nu ni se vede fundul... Sunt vulgar?!! Cu certitudine. Dar sunt prea furios pe originile mele romanesti ca sa fiu ingenuu... Deunazi, in aceeasi seara, in doua randuri, cand am afirmat ca sunt roman, mi s-a raspuns cu "nu te cred"... Furios am replicat: "vrei sa scot un ID?"

Va trebui ca noi romanii sa acceptam ca daca avem o eticheta pusa in frunte ni se datoreaza si noua. Nu suntem perceputi in totalitate gresit. Avem scuza ca suntem o natiune tanara. Nu am implinit inca o suta de ani de unitate teritoriala... Desigur, este un proces... Dar mi se pare ca am fi putut face mai multe... Nu ne place nici actiunea. nici munca sustinuta... Facem mai toate lucrurile in salturi si daca sunt verificate inainte pe spinarea altora...

Stim sa ne plangem cum nimeni altii (poate doar tiganii) stiu sa o faca... Sunt roman si ma enerveaza maximum lucrul acesta... Am auzit voci care prezic o mare renastere spirituala a Romanilor... Mi se par prostii, cu tot respectul si dragostea ce le-o port unora dintre mesageri... Inainte de toate pentru ca nu avem o constiinta care sa ne permita o iesire ata de maiestuoasa la rampa... Dumnezeu insa face minuni, este adevarat, dar nu trebuie uitata ca ce iti da nu iti si baga in straita...

Cum as putea sa ma simt atunci cand cineva imi spune ca "nu arat a roman"?!! Pe cine sa iau de turul pantalonilor si sa dau cu el de-a azvarlita?!! Cum as putea opri sangele sa mi se scurga din inima cand vad pe fata multora dintre interlocutorii mei o umbra atunci cand le spun ca sunt roman?!! Nu am complexe si acesta este un lucru cert... Constat insa cu totala insatisfactie aceste lucruri, si vi le aduc si dumneavoastra la cunostinta...

Mor de suparare provocata de faptul ca nu pot explica senzatiile pe care le traiesc in atari momente... Ca sa pot da cu violenta o scatoalca spre binecuvantata desteptare din amorteala... Am putea fi mult mai mult daca nu am dormi atat pe noi, si nu am visa la atatia cai verzi pe pereti... Am invata sa mintim atat de bine pentru ca ne mintim pe noi insine...

Cei mai multi ar vrea sa fie tratati ca niste nababi desi nu au nimic in ograda... Dar asta pentru ca ei insisi refuza sa vada ograda goala... Eu insa sunt ceea ce sunt... Si daca am avut vreodata posesiuni materiale, le-am pierdut in totalitate... Am cu toate acestea o senzatie de libertate, ciudata, si aparent nejustificata... Insa libertatea aceasta are si ea doar un lant mai lung, pentru ca sunt legat prin inca prea multe nevazute fire de social...

Nu gasesc solutia de totala izolare... Cand spun izolare nu inseamna a renuntare la lupta cu demonii din afara sistemului, aceia care macina, intuneca ratiunea si constiinta, ci imunizare la infectiile din mediul exterior, la bolile virale ale societatii umane, catre care, odata imunitatea dobandita ai mai multa putere de lupta, si sunt mai usor de identificat si de starpit...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: