site stats

miercuri, 19 octombrie 2011

MARELE FAS











Daca m-as intalni cu Dumnezeu maine si m-ar intreba cand as vrea sa mi se termine firul vietii, i-as spune "acum"... Toata viata am cautat senzatii si un loc al meu... Locul meu... Nu l-am gasit inca... Ma intreb de aceea daca este aici pe planeta sau undeva in infinitatea Universului creat de cel care este Alfa si Omega...

Sunt trei categorii de oameni pe planeta: mamiferul, bipedul si rationalul. Diferenta intre cele trei modele este destul de usor de inteles... Mamiferul este individul care traieste pentru a manca si a procrea fara altfel de teluri, iar rationalul este acela care isi pune viata mereu sub semnul imbunatatirii eului propriu prin cunoastere si educarea constiintei.

Bipedul insa este Marele Fas. Aflat undeva intre celelalte doua, el are parte de o educatie, care poate fi chiar aleasa, insa pe care o asimileaza mecanic. De obicei Marele Fas crede ca este buricul nu numai al Pamantului ci si al Universului, refuzand sa creada ca este o creatie a unei energii inteligente atotputernice. Stie multe si de aceea este foarte greu de contrazis.

Insa are o hiba. Nu poate crea. Intocmai ca si maimuta din care pretinde ca se trage, Marele Fas, bipedul, poate insa imita si asta uneori cu foarte mare succes. Asta in cazul in care recunoaste ca a imitat fiindca cel mai adesea, ca un adevarat hotoman, bipedul se foloseste de toate tertipurile pentru a se aseza la o masa gata pusa sau pentru a se infrupta din realizarile altora...

Pana la urma, daca stau bine sa ma gandesc, omenirea, in proportie de aproape 100%, este de fapt un Mare Fas... Avem pretentii, cel mai adesea nejustificate, vrem ceea ce nu putem face sau obtine meritat si asa mai departe... Stiti ce mis e pare cel mai ciudat? Cu cat inainteaza tehnologic societatea umana, in mod straniu cu atat mai multi buhai sunt pe planeta... Ciudat nu?

Ai zice ca dupa secole, ce spune eu - milenii - de razboaie, ucideri, nasteri si asa mai departe, am invatat ceva despre noi... Si cu toate acestea de fiecare data cand ne lipseste ceva din confortul pe care l-am creat prin tehnologie si acumularea de cunostinte, ne apuca strechea si incepem sa maraim unii la altii, cautandu-ne nod in papura...

Sunt trei categorii de oameni pe planeta: mamiferul, bipedul si rationalul. Diferenta intre cele trei modele este destul de usor de inteles... Mamiferul nu conteaza. El este inodor incolor si insipidBipedul insa este un Mare Fas.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: