site stats

joi, 13 ianuarie 2011

FENTA NE FENTEAZA















Stiti, am senzatia ca blogul acesta este perceput ca un fiind despre politica... Nu este... Cum am mai spus, aici refulez... Imi exprim gandurile... Ma analizez si analizez... Caut solutii pentru mine, din punctul meu de vedere. Politica este unul dintre hobby-urile mele, ca sa zic asa... Si din cate realizez, oricum este un soi de sport national... Nu de acum, ci de multa vreme...

Tot romanul stie mai bine ce este de facut. Tot romanul crede ca ar pute face mai bine. Insa informatia specifica, ce ajunge la el prin canalele media nu este nici pe departe suficienta pentru ca cineva sa poata sustine ca el ar face mai bine. Avem cel mult indicii care sa ne ghideze pentru a face diferite speculatii.

In plus, atacul acesta violent ce vine dinspre media, in mare parte controlata de opozitia condus a de PSD, un partid ce nu are prea multe in comun cu dorintele romanilor, ar trebui sa il faca pe tot romanul mai circumspect, nu-i asa?... Desigur... Vezi sa nu...

Departe de a fi circumspecti, noi romanii ne dam cu parerea despre toate. Unii gasesc o mare placere in a injura guvernul si Presedintia Romaniei... Pe la cate o bere, se discuta aprins problemele tarii si se gasesc, asa, cam dupa a treia halba, rezolvarile... De facut insa, nu face nimeni absolut nimic!

Sincer sa fiu sunt extrem de iritat de atitudinea noastra, in general... De fapt, ca sa nu va mint, sunt satul! Discutam in contradictoriu, ne certam unii cu altii, ajungand inevitabil la balacareli si vulgaritati inutile, jignindu-ne unii pe altii turuind vorbe grele cu viteza maxima si cu cel mai mare aplomb...

Si totusi... Cati dintre romani pot spune ca nu au incercat sa fenteze? Ba coada unui ghiseu, ba ca sa scape de vreo amenda, ba ca sa obtina mai repede vreun aviz... Pana si coada de la casa magazinului de unde ne cumparam alimentele ni se pare prea mult... Ooooo!!! Exista si scuza: "asta este sistemul!"... O fi asta sistemul fratilor, dar NOI il intretinem! Noi il ingrijim si il tinem sanatos tun! Noi il toleram...

Citind "Psihologia poporului roman" gasesti si o explicatie... Noua, romanilor ne este frica. Da. Ne este frica. Ne este frica de libera initiativa. De ceea ce este nou. Nu avem curajul de a risca suficient. Si cand o facem ne aventuram cu capul inainte fara nici un fel de calcul prealabil si de cele mai multe fara realism. Si, mai ales, ne este frica de competitie la vedere, in mod sportiv pentru ca nu avem incredere in noi si s-ar putea ca altii sa se dovedeasca mai buni... Doamne fereste de asa ceva nu?!!

Nu este vorba de politic aici... Ne simtim mai in siguranta in zona "gri"... Nu avem curajul de a spune albului "alb" si negrului "negru"... In fiecare aspect al vietii noastre tragem cu ochiul la ce fac ceilalti, cu gandul de a vedea ce fac vecinii ca sa facem si noi... Copiem prea mult ceea ce fac altii si petrecem prea putin timp ca sa creem lucruri originale... Desi stim ca niciodata copia nu poate fi la fel de valoroasa ca si originalul...

In plus, cel iesit din "randul lumii" este un soi de oaie neagra, si de aceea este mereu izolat de parca ar fi ciumat... De aceea, cand mi se spune ca sunt "diferit", sau ca nu sunt "normal" eu privesc aceste afirmatii ca pe niste mari complimente...

Asta desi am facut si eu aceleasi greseli si am cazut in aceleasi pacate multa vreme, din dorinta de a fi in rand cu lumea... Aproape sa fiu si eu sufocat de stilul acesta... Mi-am pierdut sirul ideilor acum, intrerupt de apeluri si mesaje... Ideea de baza insa ramane aceasta: daca vreau sa pretind ceva altcuiva, inainte de toate trebuie ca eu sa respect in toate acel "ceva" pe care il solicit celorlalti...

CORECTIA TREBUIE SA INCEAPA CU NOI INSINE, DACA VREM CA CINEVA SA NE IA IN SERIOS VREODATA...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: