site stats

joi, 20 ianuarie 2011

TIMISOARA. UN REGRET...











Timisoara nu mai este ceea ce a fost... Am crescut intr-un oras in care cultura era la ea acasa... Am locuit intr-un oras ce privea catre vest... Am crescut intr-un oras in care oamenii erau mandri fiindca aveau de ce sa fie... Am trait intr-un oras ce vibra de muzica si de flori... Si pentru ca sunt timisorean si voi fi mereu, trebuie sa spun ca Timisoara nu mai este orasul in care am crescut...

Mandrie fara motivatie. Muzica fara patima. Flori din obisnuinta. Si a amintire a faptului ca Banatul a fost fruntea tarii... Probabil ca inca mai este... Dar odata cu scufundarea Romaniei in kitsch lucrurile s-au agravat si pentru Timisoara si locuitorii ei...

Asta insa nu este o scuza! Timisoara ar fi trebuit sa ramana ceea ce a fost dintotdeauna: orasul care dadea tonul... Orasul in care toata lumea vroia sa fie... Toate acestea incep sa fie doar amintiri... Au mai ramas pe alocuri urme si oameni care amintesc de oamenii de atunci...

Sa nu indrazneasca vreun ne-timisorean sa se ridice si sa spuna ceva rau de Timisoara. Asta este intre noi timisorenii... O susotim pe la colturi, mai vorbim intree noi, stiind ca avem o problema si ca vrem sa fie asa cum trebuie sa fie... Cine stie... Poate am neglijat educatia tinerei generatii... Poate ca nu am avut timp sa ne oprim sa ii ascultam si i-am lasat prea mult de capul lor... Poate am accentuat prea putin cat de importanta este culotura generala si cat de ridicola si urata este ignoranta... Nu am copii... Nu imi pot da seama...

Transformarea s-a facut incet... Atat de incet incat abia acum ne dam seama... Nu cred ca este prea tarziu... Cumva trendulk descenden al Romaniei a tras si orasul meu natal in jos... Dar asta nu trebuie sa fie o scuza ci un motiv pentru a incepe rezolvarea lucrurilor...

Celor tineri le spun ca nu este suficient sa se fi nascut la Timisoara pentru a se plimba infoiati ca niste pauni pe strada, fara a avea vreo realizare semnificativa decat ceea ce face si cainele cand prinde o catea in calduri... Doar va faceti de ras... Poti fi sarac si respectat dar niciodata asta nu se intampla cand pe fata ti se citeste ingamfarea oferita de ignoranta...

Conteaza tot ceea ce facem... Si daca citim, si ce citim cand citim... Si daca ascultam muzica si ce fel ascultam cand ascultam... Aaaaaa... Si mai ales conteaza cat suntem dispusi sa platim actul artistic, daca suntem dispusi sa il platim... Timisorenii au acum prea marea pretentie sa li se ofere actul artistic gratuit si se uita chiondoras la incercarile concitadinilor...

In atari conditii nici nu este de mirare ca primesc doar putin-valoare de la generatiile mult mai tinere... Si sincer, caminul cultural "Heaven" nu prea ajuta la rezolvarea problemelor... Un club de fite i se potriveste unui timisorean adevrat exact cum se potriveste nuca in perete si este la fel de ridicol daca nu cumva si mai si decat "Bamboo"-ul bucurestean unde apropos am refuzat sistematic sa merg chiar si invitat...

Sa fii timisorean din generatia mea inca este un motiv de mandrie... Ma intreb insa generatiile de dupa noi cu ce se vor lauda vreodata?!! Cu masinile?!! Cu aurul?!! Cu casele?!! Cu averile?!! Pai baieti, mergeti sa vedeti la Bucuresti ce inseamna sa fii bogat, si uitati-va la cat poti fi de ridicol daca esti bogat si prea putin educat, asa cum este de exemplu Gigi Becali...

Timisoara nu este numai ocul care v-a oferit posibilitatea sa va mandriti ca niste printi mostenitori. Aceasta mandrie a fost fondata prin munca si atitudinea inaintasilor nostri. Si fiecare trebuie sa dea ceva orasului sau. Pentru ca Timisoara i-a dat deja. Si nu e gratis.

Foto: mdrmoncic, preluat de pe "Panoramio"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: