site stats

joi, 3 iunie 2010

BOB DYLAN


















O legenda... Are cel putin doua albume de temelie in istoria muzicii si a inspirat nenumarati artisti ce ulterior au devenit cunoscuti in intreaga lume... Bob Dylan... La varsta senectutii inca mai concerteaza... La aproape 70 de ani...


Nu a fost idolul generatiei mele ca sa zic asa... Si nu i-am fost niciodata un fan inrait... Dar am cantat unele din cantecele sale... Si eu si voi toti... "Knockin` On Heavens Door" este piesa compusa de Dylan la mijlocul anilor `60... Pe oriunde ai canta-o toata lumea stie macar refrenul...

Am vazut si m-am intalnit cu multi artisti romani de marca veniti sa il vada pe marele artist... Am avut ieri onoarea sa il cunosc pe Ducu Bertzi... M-am reintalnit cu Moni Bordeianu si Nicu Covaci... Cred ca cel mai plastic in a descrie ce inseamna Bob Dylan a fost Nicu Covaci: "Am venit sa vad dumnezeul tineretii mele"...

Ciudat este sa spun ca fiind exponentul unei generatii mai tinere (!) nu inteleg pe de-antregul magnitudinea impactului si a influentei lui Dylan in muzica... Dar stiu ca ea a existat si ca dainuie inca... Am vazut aseara publicul aflat pe stadion cum il aclama, canta cu el si cum a tropait ca sa il readuca pe scena pentru un bis...

Singurul incident care ne-a umbrit seara a fost creat de doua babe cu alura comunista, desigur mari fane ale lui Dylan care nu au vrut in ruptul capului sa il lase pe Radu, elevul meu la chitara, un tanar de 10 ani, nu l-au lasat cum ziceam sa faca doi pasi in fata ca sa vada... Vroiau ele... Si copilul era mai mic decat ele ca inaltime... A fost un comportament bizar si nemaintalnit pana acum... Cel putin eu nu am mai intalnit o astfel de atitudine in fata unui copil care vrea sa invete ceea ce noi stim demult deja...

In fine... Bob Dylan a fost in Romania... Si a fost aclamat... A cantat exact asa cum se canta in anii 60... Fara mult spectacol ca sa ia ochii... Modul in care a fost proiectata umbra sa pe fundalul scenei mi s-a parut ca a fost un moment extraordinar ca metafora... Nu a fost mult spectacol... Nu.

Doar multa muzica... Si a fost el insusi asa cum il stim de mai bine de 45 de ani incoace... O pagina din istoria muzicala a lumii a trecut prin Romania... Cine nu a fost a pierdut ocazia sa spuna ca a rasfoit-o live...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: