site stats

miercuri, 30 iunie 2010

TENERIFE





Am stat si am gandit multa vreme daca sa e bine sau nu sa scriu despre locul unde ma aflu acum... Nu de alta, dar mentalitatea romanului in ceea ce priveste capra vecinului imi este bine intiparita in memorie... Ba chiar am avut ocazia sa o si simt pe pielea mea...

Uitandu-ma insa la istoricul postarilor de pe acest blog am realizat ca am adunat atat de multa energie negativa, si ca de fapt, de cand am ajuns aici fac eforturi ca sa pot fi suficient de incisiv cu ceea ce se intampla in Romania...

Zilnic vorbesc cu oameni care locuiesc aici... Nu sunt spanioli, ci in marea lor majoritate englezi... Si am auzit niste povesti extraordinare despre Tenerife, una dintre cele sapte insule ale arhipelagului cunoscut sub denumirea de Insulele Canare...

Tenerife are putn peste 2000 de km patrati si o populatie de aproape 900.000 de locuitori, fiind cea mai mare dintre insulele arhipelagului, care este situat pe coasta de vest a Africii, deasupra tropicului de nord. 43% din populatia insulelor Canare traieste pe aceasta insula, care are cinci milioane de turisti anual...

Acestea sunt datele oficiale... Insula are si o istorie interesanta, despre care cred ca este mai bine sa va las sa cititi de pe Wikipedia. Eu vreau doar sa va povestesc despre ceea ce am vazut cu ochii mei si am auzit de la martori oculari....

Primavara este eterna aici... Chiar si atunci cand este cald briza oceanului Atlantic te mangaie placut, alungand orice disconfort... primul lucrur pe care l-am facut atunci cand am sosit aici a fost sa raman cu gura cascata..

Fiind de origine vulcanica insula este in fapt o panta relativ abrupta, motiv pentru care mai toate localitatile sunt situate in zonele de la malul oceanului... Microclimatul de pe insula este extraordinar... De la peisaje semidesertice, trecand pe la vegetatie tropicala pana la paduri dese de conifere la poalele vulcanului Teide, cel mai inalt varf din Tenerife...

Intre nordul si sudul insulei diferenta de peisaje este incredibila... Nordul are ul mai multa vegetatie dar este mai rece si mai scaldat de ploi, in contrast cu vegetatia luxurianta mixata cu cea de semidesert (cactusi uriasi si alte plante) unde se gasesc plantatii de bananieri...

Am aflat ieri seara ca in apropiere de noi exista o plaja mica si ascunsa unde poti observa cu ochiul liber pesti exotici si testoase uriase care vin sa verifice curioase de ce se holbeaza niste fiinte bipede ciudate la ele...

Mi se pare de prost gust sa va spun, dar totusi o fac, faptul ca aici cu salariul minim traiesti mai bine decat milionarii din Romania... Nea Gigi Becali cand priveste pe fereastra palatului sau din Pipera vede drumurile prafuite si pline gropi... Aici vezi palmieri, oceanul si la orizont vecinii: insula Gomera...

Nu este greu sa ajungi aici... Si nici scump... Trebuie doar sa iei decizia ca vrei sa faci asta... Macar o data in aceasta viata va sfatuiesc sa veniti... Va astept in Puerto Colon, la barul Geordie`s Pride la o cantare si pentru decalaminare neuronala...


Find more artists like 2BIG at Myspace Music

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: