site stats

miercuri, 23 iunie 2010

CONOTATII MIXATE GRABIT...












Imi spunea un prieten deunazi, comentand unul dintre ultimele articole, ca neavand contact direct cu Romania, nu mai am de unde sti ce se intampla... El desigur glumea... Sunt plecat de abia o saptamana... Dar remarca lui m-a pus fata in fata cu o constatare...


Intotdeauna, cand esti in afara lucrurilor si privesti la rece probleme care nu te mai afecteaza direct, vezi mai clar detaliile si descoperi inca multe alte situatii pe care nu aveai cum sa le decoperi fiind infierbantat acolo, in miezul problemei...

Primul lucru pe care l-am simtit puternic din clipa in care am pus piciorul aici a fost o senzatie de relaxare... Dupa peste patruzeci de ani de nuante de gri, imaginati-va ca sentimentul asta a lovit naucitor cand sinapsele neuronale au fost scaldate de verdele luxuriant ce se opreste in plajele aproape ireal amenajate la tarmul oceanului Atlantic...

Caldura, sufocanta caldura, amplificata de jungla de beton aruncat de-a valma prin orasele din Romania in care am locuit, aici, pe insula primaverii eterne, pare sa nu deranjeze nici macar supraponderabilitatea mea... In Romania oamenii fug de soare... Aici? Il cauta si se bucura de el...

Fetele incruntate sunt aici un element neobisnuit... Ba chiar starnesc umorul celorlalti, care simt nevoia sa te scoata din apasatele stari, atat de cunoscute noua romanilor... Si cum sa stai suparat cand mereu intalnesti oameni prietenosi si zambitori, care au mereu fata luminoasa atunci cand vorbesc cu tine?

Banii se castiga relativ greu acum in Tenerife... Insula a fost puternic lovita de criza... Cu toate acestea nu am vazut niciodata isteria aceea provocata de televiziunile romanesti... Ar fi si foarte greu, pentru ca aici, cu veniturile aduse de un job oarecare, dimineata cand bei cafeaua pe terasa apartamentului ai o priveiste care l-ar face invidios pana si pe nea "Jiji" Becali...

Tot aici am realizat cat de crunt este sistemul din Romania, unde platesti orice cat nu face... Inclusiv alimentele... Mai ales alimentele... Nu ma refer neaparat la pret cat la salubritatea alimentelor ce se gasesc, adevarat, la preturi exagerate, in galantarele romanesti... O alimentatie sanatoasa duce la un corp sanatos... Si se stie nu? MENS SANA IN CORPORE SANO...

Paranoic ca de obicei stau si ma intreb daca nu cumva toate acestea: alimentatia plina de chimicale de cine stie ce fel, sistemul de sanatate adus in faliment, sisatemul de invatamant practic demolat
nu sunt cumva parte a unui plan diabolic de a a reduce natiunea romana la card de mumii docile si controlabile...

Insa, daca ar fi sa fac o comparatie, cred ca cea mai dura paralela este intre costul general al vietii pe o insula aflata in mijlocul oceanului si costul vietii intr-o tara ce are pretentii de civilizatie europeana...

Am sa mentionez numai preturile chiriilor versus ceea ce ti se ofera contra cost. aici si acolo... Ce plateam in tara, drept chirie pentru un apartament in Titan, platesc si aici... Ba chiar s-ar putea sa fie mai ieftin, avand in vedere ca in pretul chiriei este inclus si ceea ce in Romania platesti suplimentar sub urata denumire de "intretinere"...


Si apoi, cand in curtea "blocului", ai piscina cu toate dotarile deja incep sa te scarpini dupa ceafa si sa te intrebi ce mama dracului te-a facut sa stai atata amar de ani intr-o tara care nu face nimic pentru tine... Doar iti taie elanul si pofta de a face ceva... O tara care doar induce agresivitate in raporturile sociale...

Cand te gandesti ca am ajuns aici avand doar 60 de euro in buzunar pare o nebunie... Am cheltuit 270 de euro ca sa ajung aici dar am cheltuit 150 de euro in cele trei zile dinaintea plecarii pentru a merge de la Bucuresti la Timisoara si stand in orasul meu natal... Chiar si cand am decis sa plec, Romania nu m-a lasat sa plec usor... Mi-a cerut...

Asa am trait cu ochii mei ceea ce numai intuiam cand eram in tara... Romania este o sugativa energetica... Te dreneaza de pofta de viata, de curajul de a visa, de puterea de a rupe cordonul ombilical si de a cauta fericirea in lumea larga...

Odata unui nataflet care mi-a facut rau doar ca sa (citez): "iti arat ca pot", i-am spus: "Ce mi-ai aratat?!! Ca esti stapan pe cativa metri patrati din lumea asta larga?!!"... Acum stiu ca am avut dreptate 100%. Atunci aveam un plus minus la exactitatea afirmatiei...

Sa nu luati in seama mitul acela despre "romanul urat de lume"... Adevarat se cam mira lumea cand aude ca sunt roman... Mai ales ca nu vorbesc decat romana si engleza in marea majoritate a timpului... Dar nu am vazut nici un fel de resentimente... Dimpotriva...

Aseara am avut oaspeti romani la barul englezesc unde cant... Turisti romani... Si cand am anuntat ca vom canta o melodie in limba romana pentru ei a fost o bucurie generala... Am cantat "Vremuri" si au fredonat cu totii impreuna cum puteau...

Cireasa de pe tort a fost un domn englez mai in varsta care a tinut sa imi spuna ca el a crezut, atunci cand a aflat ca barul a fost preluat de romani ca business-ul se va duce pe apa sambetei si ca este uimit sa vada ca dimpotriva...

Zilele trecute am mai descoperit ceva... Uluitor... In timp ce noi romanii ne-am scuzat mereu din punct de vedere istoric ca doar si-au aparat "nevoile si neamul" natiuni precum cea spaniola si britanica au fost "action" cum se zice... Au avut aventurieri care au cucerit si descoperit lumea, asa cum o cunoastem noi astazi...

Prin comparatie, romanul si astazi da din umeri cand are o problema in fata si spune: "Ce sa fac eu?!! Mai bine imi vad de treaba mea..." Ceea ce odinioara era blamat in cartile de istorie comuniste drept "colonialism" si "imperialism" se desfasoara astazi sub ochii mei... Si realizez ca initiativa, oricat de dura ar parea ea, daca are un scop si o finalitate, pe termen lung, este nu numai scuzabila ci si benefica...

Toate acestea sunt in total contrast cu inactiunea si inertia romanului... Inertia si inactiunea romanului... Hmm... adevarat... Sunt lucruri alimentate in mod voit in Romania prin sistemul implementat de comunistii condusi de Ion Iliescu. Asta am sa o spun mereu...

Oamenii aceia, anti-romani prin atitudine si actiuni au avut si au tot interesul sa puna cizma pe grumazul romanilor... Un popor innebunit de lipsuri cu educatie minimala i caruia i se inoculeaza doar otrava propagandistica este un popor usor controlabil...


Romanii scosesera vorba aceea despre ei insisi cum ca "mamaliga nu explodeaza"... Asta ar trebui sa ne spuna multe... Cand am plecat cineva m-a interpelat spunand: "Cum? Pleci?!! Dar tu iubesti Romania!" Raspunsul meu a venit prompt: "Eu nu cu Romania am o problema, ci cu locuitorii ei!"...

Cu toate acestea uneori ma trezesc gandindu-ma nostalgic la Romania si la putinii oameni dragi pe care i-am lasat in urma... Stiam ca voi avea si aceste trairi. De aceea am si ales sa plec undeva, in lumea larga, pe o insula... Ca sa nu ma mai pot intoarce usor la orice strangere de inima cauzata de una dintre putinele amintiri placute...

Am mai trait cu aceste sentimente prin alte parti ale Europei... Si stapanit de inima am luat neinteleptele decizii de a ma intoarce.... O fi masochism? Nu stiu. Spuneti voi... De acolo se vede mai bine...

PS: VEZI VALI CE IESE DINTR-UN MIC COMENTARIU? :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eu cred ca: