site stats

vineri, 22 octombrie 2010

ORDO ET DISCIPLINAE!
















De cand ma aflu hai-hui prin lumea larga, asa, de capul meu, adica nu de suficient de mult timp, mi-am propus sa nu mai scriu nimic despre politica si politicienii actuali din Romania... Dar mereu ma vad nevoit sa trec peste bariera impusa si sa sar de partea cealalta... Ma rog, mai greu cu saritul, dar va puteti inchipui cata motivatie am daca reusesc sa sar fara va simti ca fac prea mult lucru mecanic...

Tragaciul pentru randurile care urmeaza a fost o discutie aprinsa de aseara... O discutie care avea ca subiect sanatatea Romaniei si a romanilor ce o populeaza inca... Nu stiu cum se face ca intotdeauna cand ne strangem la un loc, noi romanii atingem inevitabil subiecte politice... O fi vreo boala... Sa o numim politicianita... Nici macar focul gratarului sau mirosul carnii sfarainde nu ii poate atenua simptomele...

Personal am fost iritat de o remarca aruncata aiurea in tramvai cu mare nonsalanta si cu aere de mare cunoscator in toate cele... De iritat m-a iritat pentru ca era clar de la bun inceput ca omul nu avea dreptate atunci cand sustinea ca romanii nu au avut nici un moment bun in istorie...

Si am sarit ca ars... Bineinteles nu de focul gratarului ci de ineptia ascunsa in afirmatie... Romanii au avut mai multe momente remarcabile in istorie... Si ar fi avut si mai multe probabil daca s-ar fi gasit ceva mai multi barbati... Din aceia cu barbatia nu numai intre picioare ci si la ultimul etaj... Va mai amintiti de Decebal? A preferat sa moara decat sa cada prizonier romanilor... nu cred ca azi am mai avea sanse sa vedem o astfel de intamplare cu o astfel de motivatie...

De-a lungul istoriei noastre au existat si un Matei Basarab, si un Mircea cel Batran, Si un Stefan cel Mare, si un Mihai Viteazul, si un Vlad Tepes... Intotdeauna insa tot romanii au ales sa isi dea cu stangul in dreptul prin acea actiune specifica ignorantei si ganditului cu stomacul: tradarea...

Totusi a existat un moment unic dupa parerea mea in istoria noastra, cand tradarea in loc sa anuleze realizarile a dus la un urias pas inainte... Este vorba despre detronarea lui Alexandru Ioan - Cuza si instalarea pe tron a principelui Carol I de Hohenzollern-Sigmaringen...

A fost probabil singurul moment in care politicienii romani, adunati sub umbrela "monstruoasei coalitii" si care l-au tradat pe Cuza din interese personale, au avut un moment de luciditate: au realizat ca nici unul dintre ei nu poate conduce prea-tanarul pe atunci stat roman, si ca unirea principatelor, abia realizata este in pericol... Si astfel l-au adus pe tron pe Carol...

O data cu aducerea lui Carol I pe tron, Romania a iesit din penumbra si a intrat pe calea modernizarii... Prima bucata de cale ferata, castigarea independentei, intregirea nationala, constitutia de la 1921, toate au avut loc intr-un interval de timp foarte scurt, de numai 70 de ani...

Tin minte ca dupa 1989 etalonul pentru economie era anul 1939... Si din nou tradarea ne-a adus la dezastru... Romania si romanii au intrat sub influenta marelui U.R.S.S. ... Si nu au scapat de cosmarul acela nici pana in ziua de astazi... El se manifesta sub diverse forme...

Azi-dimineata tocmai am realizat ca daca regelui dinastiei Hohenzollern i-au trebuit 70 de ani ca sa faca Romania pana 1939, acum ne trebuiesc si mai multi ca sa refacem Romania acum, dupa tot atatia ani de dezastru... Pentru ca o casa se demoleaza mult mai usor decat se construieste... Si pentru ca nu mai avem un conducator educat in disciplina germana... Suntem noi de noi... Vai si amar...

Nu sunt de acord nici cu afirmatia, complet nefundamentata economic, cum ca Romania are resurse de regenerare... Nu are suficiente resurse... Nici umane si cu atat mai putin economice... realize acum ca, din nefericire, desi am luptat ca sa scapam de dictatura neroada a unui cizmar si a nevesti-sii singura solutie este acum o dictatura... Nu una salbatica... Dar totusi o dictatura... Cu eventual motto: "ORDO ET DISCIPLINAE"... Ordine si disciplina... Si de ce nu ma rog?

De faptul ca unii considera Romania ca viitorul rai terestru pe baza unor premonitii ce sa mai vorbim... Premonitiile nu iti spun ce sau cum trebuie facut... Si tocmai de actiune duc lipsa romanii! Sinergia faptelor face ca sa poti ajunge intr-un anume loc... Inainte de toate trebuie sa iti propui ceva. Care sa poata fi realizabil...

Ce rost are setarea unui punct de sosire atat de indepartat incat este practic de neatins? De aceea sustin cu toata luciditatea ca singura solutie in acest moment pentru Romania si pentru romani este DICTATURA... Fiindca s-au epuizat in steril toate alternativele...

Am auzit prima oara acest lucru acum douazeci de ani... Si l-am refuzat categoric... Nu puteam intelege atunci... Eram extatic la fel ca multi altii... Ne batusem cu mainile goale si aveam senzatia ca am castigat razboiul... Fusese de fapt o batalie... Singura la vedere... Batalia adevarata a inceput dupa 21 decembrie 1989... Una nevazuta si pe care romanii sunt pe cale sa o piarda... Pe mana lor...

Avem nevoie de o dictatura ca de aer... O mana de fier care sa impuna un sistem de valori prin care lucrurile sa intre in firesc... Ce ciudat... Atat de rau am ajuns... Ca sa creem o stare de normalitate avem nevoie de o dictatura si de un dictator...

O minte luminata si suficient de dura... De o precizie matematica si care poate lua orice decizie mai rece ca gheata fiind... In nici un caz nu poate fi vorba de un militar, un fost militar sau de un politician de dupa 1989... Decat daca nu este trecut de varsta de patruzeci de ani...

M-as oferi voluntar pentru job dar nu m-as intoarce in Romania nici macar pentru asta... Mi-am facut datoria fata de tara... Acum e randul ei sa faca ceva pentru mine... Totusi cred sincer ca singura solutie este o dictatura... Pentru ca istetimea noastra si credinta nefondata ca suntem mai destepti unii decat altii sa nu ne vina de hac...

O persoana de curand cunoscuta pe care o respect si o admir cu mult drag mi-a spus ca a gandi nu este un lucru bun... Si a si motivat afirmatia... Marturisesc ca acum motivatia pare un sofism... Este ca si cum ai spune "crede si nu cerceta" cand de fapt Biblia spune: "Cercetati toate lucrurile si luati ce este bun"...

Toate acestea au navalit peste mine ca urmare a unei adunari la un gratar sus pe acoperisul apartamentului unde locuiesc... Dar nu ma mai mira nimic...

5 comentarii:

  1. Pappy, toti am vrea ca lucrurile sa poata fi rezolvate printr-o "mina de fier". Din pacate asta ridica mult mai multe intrebari decit raspunsuri, la o privire mai atenta. In acest domeniu NU exista raspunsuri simple.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce intrebari? Ce complicatii? Cateva decenii de ordine si disciplina daca este cazul... Daca 50 de ani am tot distrus trebuie sa reinvatam. Si daca nu se poate cu vorba buna cineva trebuie sa ne oblige.

    Apropos... Eu tocmai am simplificat lucrurile... :))

    RăspundețiȘtergere
  3. PS: Aia nu, aia nu... Ai vreo alta idee? Nu de alta dar sa combat si eu... Ca de constatari am obosit...

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu trebuie sa fii suparat pe ignoranta altora, atat pot ce sa le faci. Eu am mai aveut ceva discutii despre Romania cu italienii, in sase ani am gasit doar doi (ma rog dintre cei cu care am discutat eu, nu sunt chiar toti ignoranti) care sa stie ce reprezinta Columna Traianis care este chiar in fata guvernului. Acum cativa ani eram intr-o baza aeriana NATO din Sardinia si un tablagiu m-a intrebat daca noi avem piloti buni (era un exercitiu comun la care participau mai multe tari), atunci am luat foc si l-am intrebat daca stie ciene a inventat reactorul, sau cine a zburat prima oara cu un avion motorizat. Evident nu stia. Si astea sunt doar cateva exemple. Pentru ei roman = rrom si basta.
    Referitor la ideea cu dictatura...n-ar fi rea, prea ne-am invatat cu ideea ca e democratie si fiecare face ce vrea. Inca n-au inteles faptul ca drepturile noastre nu trebuie sa incalce drepturile celorlalti.

    RăspundețiȘtergere
  5. In sfarsit Pappy, avem si noi doi o idee comuna...Despre asta discutam cu LMN cand te-am "invocat"...Ii spuneam ca numai daca s-ar mai naste in Romania un Kemal Ataturk,sa instaureze democratia cu palosul si halebarda ar mai sti romanii de frica...pt ca, vorba lui: "frica pazeste pepenii".
    Cu toate ca a fost sangeros, turcii il venereaza si astazi. I-a scapat de pasalacuri si sultanate si i-a civilizat fortat.Le-a bagat doctoria amara pe gat si le-a facut bine...E un personaj politic, care mie mi-e foarte drag.Ii apreciez mult geniul militar si gandirea democratica.Si am convingerea ferma ca daca astazi ar trai chiar si in Turcia, si Romania ar fi infloritoare...Ca si toate tarile din jur.

    RăspundețiȘtergere

Eu cred ca: