site stats

sâmbătă, 26 decembrie 2009

REINTRODUCEREA PEDEPSEI CAPITALE


















O societate civilizata se bazeaza in principal pe un set de legi sanatoase care se si aplica. Legile de obicei izvorasc din cutume, din obiceiuri adica. Cel putin in cartile de specialitate, cutuma este un izvor de drept. Cand un stat are legi sanatoase, care se si aplica in mod corect, fara a fi pervertite in folosul unor grupuri mici de indivizi, economia are un curs firesc, normal. In atari conditii, idiot sa fii, sau sa nu vrei sa faci treaba, si tot s-ar duce ceva inainte...

Ce ne facem insa intr-un stat in gare legea este gaunoasa ca o haina mancata de molii si este facuta astfel in mod deliberat, avand ca izvoare cutume de satra sau practici orientale de bazar? Intr-un astfel de caz, legea devine instrument de capatuiala pentru cativa indivizi, care nu trebuie sa faca decat eforturi minimale pentru a introduce noi legi care sa le sporeasca avantajul odata creat.

Exact asta se intampla acum in Romania. Si se intampla de douazeci de ani. Zilele acestea, comemorand 20 de ani de la evenimentele din decembrie 1989, am incercat sa imi amintesc diverse lucruri, am scormonit si gasit diverse filmari... Una dintre ele mi-a atras in mod deosebit atentia: sentinta de condamnare a lui Nicolae si Elena Ceausescu la moarte.

Nu l-am iubit niciodata pe Ceausescu. Nu aveam cum. Nimeni nu putea. Totusi judecand la rece am fost fortat sa remarc un lucru simplu: la moartea lui Ceausescu, Romania isi platise datoriile externe si era pe plus, avea a doua cladire ca marime din lume. Greselile facute din ignoranta si megalomanie nu pot estompa faptul ca in vremea lui, Ceausescu a construit.

Si totusi, unul din punctele pentru care a fost acuzat si condamnat la moarte a fost "subminarea economiei nationale". Ok. Ne era greu pe atunci. Aveam bani dar nu aveam ce cumpara cu ei. Acum e viceversa. Am inteles ca e criza. Altceva nu inteleg... Cum mama naibii se face ca de douazeci de ani incoace, nu s-a construit mai nimic, tot ce tinea de industrie a fost jefuit, basca mai avem si 70 de miliarde euro datorie?!!

Mie imi cam miroase a "SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE"... Si chiar este. Cand esti sus, cocotat in scaunul de putere si ai venit din fundul unui sat din Moldova sau Oltenia, cum sa nu iti traga cu ochiul si sa nu te ameteasca multele zero-uri ce iti trec pe sub ochi in rapoarte? Si pentru ca, fiind la putere, esti mare si tare, cu legea facuta pentru tine, ce mai ramane? Doar sa vrei sa intinzi mana si sa apuci!

Uite asa s-au capatuit cei mai multi dintre marii "oameni de afaceri" din Romania... Dar asta inseamna "subminarea economiei nationale". Ei sunt puternici. Nu le e frica de nimic. Imi amintesc cat de suspecta mi s-a parut graba cu care Ion Iliescu a abrogat pedeapsa cu moartea, IMEDIAT dupa ce l-a executat pe Ceausescu prin oamenii sai...

Calculul lui Iliescu a fost rece si cinic: cine va ridica vocea ca sa reinstaureze o astfel de pedeapsa? Ei bine, astazi, dupa douazeci de ani, eu solicit reintroducerea acestei pedepse, cu efect RETROACTIV, nu pentru gainarii marunte, ci doar pentru: INALTA TRADARE, si SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE.

Aceste fapte nu pot fi savarsite decat din confortabilele fotolii ale puterii. Facem pariu ca simpla existenta legii ar pune frana jafului?

De aceea eu sunt PENTRU REINTRODUCEREA PEDEPSEI CAPITALE. Numai pentru ei. Chiar daca este impotriva regulilor europene.

3 comentarii:

  1. Pappy, eu nu as face asta. Pur si simplu, le-as lua tot, inclusiv drepturile,le-as inmana cite o cutie de carton si i-as trimite in lume. Sa se chinuie. Si, ca sa fiu la fel de "uman" ca ei, le-as da si cite o sticla de Saniuta, ca deh, e craciun.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu! Pentru Tov. Iliescu ar fi mai potrivita inchisoarea, cu detinuti de drept comun! Chiar ieri am scris cateva cuvinte pe marginea unui articol din Romania Libera 2003 pe care l-am gasit pe Mahmur intre fantome.
    http://cepmea.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere

Eu cred ca: