site stats

duminică, 20 decembrie 2009

SI TOTUSI... MAMALIGA EXPLODEAZA!

Mi-am amintit brusc de un episod ce a avut loc in martie 1989, ca urmare a unei cuvantari a lui Ceausescu la un miting. Spunea odiosu` atunci ceva de genul "...cand o face plopul pere si rachita micsunele se va intoarce capitalismul in Romania, si nici macar atunci"...

Poate ca aceste cuvinte ar fi ramas uitate daca niste studenti, nu mai tin minte daca la Iasi sau la Bucuresti, nu ar fi umplut simbolic cu pere din plastic un plop. Le-au legat frumos de cracile plopului si asa furia unui dictator a devenit un banc...

Era o vorba pe vremea aceea: "Mamaliga nu explodeaza!". Se facea referire directa la docilitatea cu care romanii s-au supus cizmei rosii a comunismului. Arata in fapt si cat de bine detinea controlul o mana de oameni ce se constituise intr-un aparat represiv inimaginabil...

Mi-am amintit cum in vara lui 1988, am fost chemat de ofiterul CI (contrainformatii) al unitatii de la Vladesti (langa Ramnicu-Valcea) unde am facut armata, m-a chemat si m-a pus sa dau o declaratie prin care sa dau explicatii de ce iubesc...

Fata venea in vizita la tatal ei, care locuia la etajul 10 al blocului de vis-a-vis... Parintii ei divortasera dupa care bunica ei, de origine germana impreuna cu mama ei au primit printr-o minune dreptul de a pleca din Romania. Tatal ei a ramas aici. Asa ne-am cunoscut.

Il tin minte vag pe omul care inceraca sa ma intimideze sub diverse forme: "Unde ai cunoscut-o ma?" Raspunsul a venit aproape cu ura si desigur, ironic: "La coltul blocului". Asa am ajuns eu sa dau declaratii in fata Securitatii: ca sa explic de ce m-am indragostit la 18 ani de o fata...

Asa am ajuns sa fiu trimis la munca impreuna cu fost puscariasi si alte elemente "indezirabile", la o unitate de "diribau"... Acestea erau metodele lor de control. Pana intr-acolo se ajungea. Am lucrat la canalul Dunare-Bucuresti... Am sapat la santuri si am turnat beton noaptea de mi s-a acrit...

Stateam cu cizme de cauciuc inalte si uneori stratul de beton in care stateam aproape ca trecea peste cizma... Odata a trecut si Ceausescu ca sa vada din viteza masinii ce se mai executa... Locuiam in blocuri nou construite care astazi sunt zona Tineretului din Bucuresti...


Vorba aceea ca "mamaliga nu explodeaza" mi-a bubuit in minte mereu. Nu numai mie. Pe 19 decembrie, Timisoara a iesit din nou in strada. Si de data aceasta, nici armata, nici militia nu au mai avut curajul sa intervina. Dar sunt sigur ca, in frunte cu Securitatea ne monitorizau. Ne era si teama pentru ca nu stiam care va fi deznodamantul. Asteptam cu infrigurare un semn de la Bucuresti.

Vestile circulau greu pe atunci. Si restul tarii a aflat cu siguranta ca ceva grav s-a intamplat la Timisoara abia o zi mai tarziu, chiar din gura lui Ceausescu... Un amanunt foarte important: in aceasta zi se implinesc douazeci de ani de cand timisorenii au scandat numele lui Ion Iliescu... Nu ne-am intrebat atunci de ce a fost pronuntat acest nume din balconul Operei. Acum stiu.

Timisoara a scandat pe 20 decembrie 1989 numele lui Ion Iliescu. In zilele de 19, 20, 21 si pana la momentul aparitiei televizate a comunistului Ion Iliescu in Timisoara nu s-a tras nici un foc de arma. Ciudata cum, DUPA ce Ion Iliescu a aparut pe sticla, au aparut teroristii peste tot...

De fapt, in acel moment majoritatea timisorenilor a inteles cu cine are de-a face de fapt. Si din acel moment Ion Iliescu, si gasca lui de criminali nu a mai avut ce cauta la Timisoara. Precum s-a vazut anul acesta de 1 Decembrie, nici urmasii lor, cei care incearca sa ii scuze sau sa ii ascunda, nu au ce cauta la Timisoara. Nici macar sub numele de Crin Antonescu. pentru ca ce naste din pisica tot soareci mananca...

Acum douazeci de ani simteam ca sunt liber cu adevarat. Si nu am plecat din Piata Operei decat pentru a vedea ce se intampla la mitingul de la Bucuresti. Speram ca bucurestenii ne vor sari in ajutor. Si le multumesc pentru curajul si jertfa lor. Pentru ca am demonstrat, impreuna cu celelalte orase care s-au ridicat impotriva unui sistem care te controla si noaptea in pat, ceea ce parea incredibil...

SI TOTUSI, MAMALIGA EXPLODEAZA!


4 comentarii:

  1. Rau e ca, destul de rapid dupa, am invatat ca boul face mac iar rata impunge...

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevarul e ca nu se asteptau ca o lovitura de stat sa ia aceasta turnura de revolutie! Lor le trebuiau manifestanti marionete si s-au trezit cau oameni care chiar credeau ca se poate schimba ceva. Ma alatur lor si strig JOS COMUNISMUL!!! TIMISOARA PUNCTUL 8! (Ce bataie am luat cand la mitingul lui Ilici am strigat asta la Universitate la Craiova :D )
    Glorie eterna adevaratilor martiri ai Timisoarei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Diversiunea terorista avea drept scop sperierea demonstrantilor din 22 decembrie 89 care cereau prea mult fata de ce dorea sa ofere cei care l-au lichidat pe Ceausescu. Diversiunea a fost facuta tot de cei care au facut represiunea la Timisoara dar de data asta in scopul de a prelua ei puterea de la Ceausescu.Cine avea curaj atunci sa il execute pe Ceausescu doar nu va inchipuiti ca s au dat inapoi cand a fost vorba sa faca o diversiune care a dus la moarte a 1000 de romani simpli!Ca si in cazul Kennedy nu se va afla adevarul in amanunte niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am sa va spun inainte de toate ca putem afla adevarul. Cu conditia ca sa il punem dupa gratii pe Iliescu si ai lui.

    Si da! Au avut nevoie de morti ca sa justifice omorarea lui Ceausescu. Pentru ca nea` Nicu le-ar fi stricat planurile. Planul lor era sa puna mana pe Romania.

    Ii suspectez pe tigani ca au pus la cale asta in stoborul lor. Ca prea sunt tuciurii toti... Si ubla vorba ca si Iliescu si Nastase (Voiculescu sigur) au ceva sange de cioara...

    Asa s-ar explica multe... Si prezenta lui Vanghelie, si a lui Voicu, si unora pe care ii cheama "Stejarel" si a masliniilor dew la Antene, ocuparea centrelor marilor orase de catre tigani, precum si stilul "manierat" in care toti cei sus-mentionati se comporta...

    RăspundețiȘtergere

Eu cred ca: